Az 5 legistenibb saláta grillhúsok mellé

Kovács Andrea
Írta: , Frissítve:

A grillezés az egyik legjobb dolog, évszaktól függetlenül. A húsokhoz nagyjából mindenkinek megvan a maga jól bevált receptje, ám sokaknak gondot okoz, hogy milyen köretet válasszanak hozzá. Máris mutatunk néhány izgalmas salátaötletet!

Grillezett padlizsán-spenót saláta Kép forrása: saltandlavender.com

A padlizsán és a spenót igazán egészséges zöldségek és még a húsételek mellé is remek köretet alkothatnak. A legközelebbi grillezés alkalmával készítsd el ezt a különlegességet!

Hozzávalók

1 nagy padlizsán, 1 evőkanál friss menta, 1 evőkanál friss petrezselyem, 1 evőkanál friss oregánó, 1 evőkanál mogyoróhagyma, 1 evőkanál napra szárított paradicsom, 1 csomag spenót.

Az öntethez: 1-2 gerezd zúzott fokhagyma, 1 tk tahini, 1 tk mustár, 1/2 citrom leve, só, bors, 1/4 csésze olívaolaj

Elkészítés

A padlizsánt tisztítsuk meg, szeleteljük fel, sózzuk meg és egy kicsit hagyjuk pihenni, hadd eresszen levet és elveszítse kesernyés ízét. Ezt követően locsoljuk meg olívaolajjal és grillrácson süssük át.

Közben készítsük el az öntetet: keverjük el a hozzávalókat egy kis tálban. A grillezett padlizsánszeleteket tegyük bele egy salátástálba, szórjuk rá a spenótleveket és hintsük meg a felaprított fűszernövényekkel, a mentával, a petrezselyemmel, az oregánóval és a mogyoróhagymával. Végül locsoljuk meg az öntettel és máris kész.

Grillezett avokádósaláta Kép forrása: gimmesomeoven.com

Egyszerűen imádjuk az avokádót, és ha már szabad tűz, miért ne próbálhatnánk ki grillezve is? Isteni saláta készíthető belőle!

Hozzávalók

0,5 kg paradicsom, 2 avokádó, 1 ek extra szűz olívaolaj, 125 g mozzarella, friss bazsalikom, balzsamecet

Elkészítés

A paradicsomot kockázzuk fel, az avokádókat pedig pucoljuk meg és vágjuk 1 centiméter vastag szeletekre. Utóbit grillezzük meg, nem kell, hogy sokáig legyen a grillrácson, ha már látszódnak rajta a rács csíkjai, fordítsuk meg, majd vegyük le.

Tegyük egy salátástálba a paradicsommal együtt, szórjuk meg az összetépkedett mozzarellával, a friss bazsalikomlevelekkel és locsoljuk meg az olívaolajjal és a balzsamecettel. Végül akár a felkockázott grillhúst is beleforgathatjuk. Ha pedig kevésnek érezzük, adhatunk hozzá lilahagymát vagy vegyes salátaleveleket is.