Az 5 legfinomabb tavaszi saláta, ha könnyed fogásokra vágysz

Írta: ,

Furcsa, mert bár a tökéletes "beach body" elvileg télen készül, viszont a nyár ad alkalmat arra, hogy a legegészségesebben étkezzünk és, hogy könnyedebb fogásokat állítsunk össze. Sok embertől hallom, hogy nyáron sokkal könnyebben tudnak fogyni, mint télen, ami nem is csoda, hiszen a szervezetünk ilyenkor tényleg megelégszik egy finom, lightos salátával. Amihez adjuk is az ötleteket.

Garnélás specialitás Kép forrása: pexels.com

1/5 Garnélás specialitás

Azt nem mondjuk, hogy szerezz be friss garnélát, mert azzal eléggé megnehezítenénk az életedet, de tökéletes a szupermarketekben kapható mirelit verzió is.

Miután kiolvasztottad, pirítsd meg egy kis fokhagymás vajon, locsolj rá citromot és voilá, az egyik összetevővel el is készültél. Míg ez hűl, áttérhetünk a zöldségekre.

Nem vagy korlátok közé szorítva, de leginkább a friss saláta fogja átadni azt az igazi nyaralós ízélményt, így azt javasoljuk, hogy ez legyen a salid alapja. Jöhet bele egy kis retek, paradicsom, paprika. Ezek a roppanós zöldségek nagyon jól passzolnak majd a citromos garnélához.

A tetejét szórd meg egy kis parmezánnal, némi olajjal, tegyél be egy andalító olasz zenét és máris a tengerparton érezheted magad.

Ha valami tartalmasabbra vágysz... Kép forrása: pexels.com

2/5 Ha valami tartalmasabbra vágysz...

Reméljük arra már rájöttél, hogy saláta ötleteink nem csak salátalevelekből állnak, hanem tartalmas, ízletes összetevőkből. Éppen ezért gondoltuk, hogy remek ebéd, vagy vacsora lehet számodra egy csirkesali.

De nem a gyorséttermekben kapható, panírozott csirkemellre gondoltunk, hanem általad elkészítettre.

Vágd vékony csíkokra, vagy kockákra a csirkemellet, kevés olajon süsd át, majd fűszerezd saját ízlésed szerint.

A salátád alapja a madársaláta lesz, ami tökéletesen harmonizál a csirkével, illetve attól függően, hogy milyen ízeket kedvelsz, jöhet bele egy kis kaliforniai paprika, paradicsom és egy kis alma. Bizony, az alma tökéletesen passzol a csirkemellhez. Magad is meg fogsz lepődni, hogy mennyire. Akár meg is párolhatod kicsit, de a legtöbb vitamint akkor tudod bevinni, ha frissen fogyasztod.

A tetejére jöhet egy kis citrom, balzsamecet krém és egy dícséret a szakácsnak.

Tésztasali Kép forrása: pexels.com

3/5 Tésztasali

Ha szeretnél több zöldséget fogyasztani, viszont annyira nem rajongsz a salátákért, akkor ez a recept most neked szól. Ennek a salátának a tészta az alapja, amit ízlés szerint, bármilyen tésztából készíthetsz attól függően, hogy miként táplálkozol. Nem kell a kalóriáktól tartanod, mert ebből csak néhány dekát használunk fel, hiszen a zöldségek fogják igazán növelni a porciónk térfogatát.

Tehát, ha lefőzted a tésztát, vedd elő kedvenc wok serpenyődet és locsold meg egy kis olívaolajjal, vagy kókuszzsírral. Ezután vágd apróra a zöldségeket, ami lehet sárgarépa, padlizsán, cukkini, paprika, és öntsd bele a serpenyőbe. Ne feledd, most nem pároljuk, csak pirítjuk a zöldségeket. Pár perc elegendő ehhez, majd mikor már kellőképp megpirultak, összekeverheted a kifőtt tésztával.

Érdemes még egy kis olajat is locsolni rá, ettől sokkal lágyabb lesz az íze és nem lesz száraz a tészta. Friss petrezselyemmel és szezámmaggal megszórva, már tálalhatod is.

Sajtimádóknak Kép forrása: pexels.com

4/5 Sajtimádóknak

Ha te is a sajtimádók táborát erősíted, akkor csak figyelj! Beindult a grillszezon, így mi sem esik jobban, mint a szép naplementében, elfogyasztani egy igazi ínyencséget.

Ehhez pedig a legfőbb összetevő a grillsajt. Innentől pedig csak a fantáziád szabhat határt, de azért megosztjuk veled, hogy mi hogyan is készítenénk el ezt a salátát.

Ha különlegesebb, testesebb ízekre vágysz, akkor válassz kecskesajtot, de, ha még nem kóstoltad, akkor ne most kísérletezz vele, ugyanis meglehetősen intenzív íze van. Grillezd meg sajtszeleteket és tedd félre hűlni.

Vágd fel a jégsalátát, adj hozzá ruccolát, madársalátát és rengeteg paradicsomot. Ha utóbbit nem szereted, vagy nem fogyaszthatod, akkor jöhet retek, paprika, vagy uborka. Ami még elmaradhatatlan ehhez a salátához, az a póréhagyma, szóval ne sajnáld! A salátát öntsd le balzsamecettel, jöhet rá egy kis só, oregánó és a tetejére helyezd el szépen a sajtokat. Kell ennél több?

5/5 Az igazi supersali!

Nyáron szomjazunk a gyümölcsökre, ez főként víz és cukortartalmuk miatt van, így a nagy melegben jó egy ilyen reggelivel indítani a napodat. Ha esetleg diétázol, vagy cukorbeteg vagy, akkor persze nem ajánlott a hét minden napján ezt fogyasztani, de mértékkel igazi vitaminbomba a szervezeted számára.

Szelj fel egy banánt, fél almát, jöhet néhány bogyós gyümölcs, ezeket öntsd le natúr joghurttal és próbáld kivárni, míg elkészül. Nyáron banán helyett lehet dinnye is az alap, mivel magas cukortartalmának köszönhetően, ez is szépen feltölt energiával, ráadásul rengeteg értékes vitamin található benne.

Mi nem javasoljuk, hogy akár mézzel, vagy cukorral tovább édesítsd a salidat, helyettük próbáld meg élvezni a gyümölcsök természetes, édes ízét. Szórd meg egy kis fahéjjal, kókuszreszelékkel és mi garantáljuk, hogy délig simán kibírod nassolás nélkül.