Unod a banánt? 5 mennyei turmix reggelire

Írta: ,

Ha annyi öt forintosunk lenne, mint ahányszor hallottuk, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, külön szakács készítené a korai fogásokat nekünk. Arról viszont már kevesebbszer esik szó, hogy a nagy rohanásban hogyan passzírozzunk összeszűkölt gyomrunkba elegendő tápanyagot! Ha késésben vagy, esetleg csak te sem bírsz reggelente még enni, ezek a turmixok segíthetnek, hogy kihúzd a tízóraiig.

Zöld és édes

1/5 Zöld és édes

A zöld turmixokról valahogy már ránézésre is látszik, hogy egészségesek, legtöbbször mégsem akaródzik elkortyolni őket, mert sokan egyből arra gondolnak, hogy zöldségízük van.

Pedig készülhet egészséges zöld turmix finom gyümölcsök hozzáadásával is! 

Egy marék spenót a sok-sok vasért, egy nagy marék mag nélküli zöld szőlő a friss, üdítő ízért és egy pohár kókusztej, hogy a turmixod édesen krémes legyen.

Egy perc alatt kész, gyönyörű a színe és mennyei az íze.

Nem tévedés: spenót és eper

2/5 Nem tévedés: spenót és eper

Ha már a spenótnál tartunk: a reggeli turmixok népszerű összetevője, hiszen rengeteg olyan vitamin és ásványi anyag található benne, ami segít elindítani a napot, mégis sokan félnek használni az íze miatt.

Pedig egy nagy kanál görög joghurttal, egy pohár tejjel és egy marék friss vagy fagyott eperrel egyáltalán nem is zavaró az íze a turmixban.

A titok, hogy ne akarj egyből egy óriási adag levelet az italodba tenni: kezd egy kisebb marékkal, hogy éppen csak sejtsd az ízek között, és ha megbarátkoztatok, nyugodtan jöhet több zöldség is.

Szeder és zabpehely

3/5 Szeder és zabpehely

A szeder a spenóthoz hasonlóan hihetetlenül gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, ráadásul olyan gyönyörű, ragyogó színe lesz tőle a turmixnak, hogy nem győzi az ember fényképezgetni az Instára.

Hogy az ital laktató is legyen, áztass egy pohár tejbe két-három evőkanál zabpelyhet, majd egy marék szederrel és néhány jégkockával turmixold össze a pépet.

Ha túl savanyúnak találod, egy kanál mézzel, barna cukorral, esetleg egy banánnal édesítheted az italt, és egy leheletnyi frissen reszelt gyömbér teszi fel az egészséges reggelire a koronát.

Narancslé, másképp

4/5 Narancslé, másképp

Ha a reggelt általában narancslével indítod, érdemes egy próbát tenni a gazdagabbá tett változattal is, ami a gyomrodat is megtölti néhány órára. 

Mandarint, banánt, jeget és egy kevés mandulatejet kell csak hozzáturmixolnod, az ízeket pedig még jobban kihozod, ha a végén egy kevés vaníliával vagy mézzel bolondítod meg az italodat.

A gyümölcsös zabpelyhek is jól illenek ebbe az italba, ha nem csak inni, de rágni is akarsz, azokból is nyugodtan dobj a poharadba.

PBJ, pohárban

5/5 PBJ, pohárban

Az amerikaiak kedvenc nasija, a PBJ, azaz peanut butter jam, magyarított nevén mogyoróvajas, lekváros szendvics fehér kenyérrel, meg a lekvárba kerülő cukorral nem feltétlenül a legegészségesebb reggeli.

De ha két-három kanál mogyoróvajat (nem kakaós mogyorókrémet!), ugyanennyi fagyasztott málnát, egy banánt és egy kis mandulatejet öntesz a turmixgépbe, finom és tápláló reggeli italt kapsz, amiben rostok, fehérje és magnézium is található.

A banántól eleve édeskés lesz az íze, de egy kanál mézet bármikor hozzáadhatsz.