3 izgalmas reggeli recept chia maggal

Kovács Andrea
Írta: , Frissítve:
3 izgalmas reggeli recept chia maggal

A chia magot talán már nem kell bemutatni, hiszen mindenhol hallani jótékony hatásairól. Szuper kalcium-, foszfor- és magnéziumforrás, melynek köszönhetően segít a csontok és a fogak egészségének megőrzésében, egyensúlyban tartja a vércukorszintet, a benne lévő omega zsírsavak pedig hozzájárulnak a bőr és a haj egészségéhez. És ha mindez még nem lenne elég, antioxidánssal és ásványi anyagokkal is tele van! Lássuk, milyen ínycsiklandó reggelik készíthetőek belőle!

Chia magos banánkenyér Kép forrása: theorganicdietitian.com

A chia mag a már említett szuper vitamin- és ásványi anyag tartalma mellett nem csak az egészségedet segít megőrizni, de hatékony a rosszkedv leküzdésében is, hiszen omega zsírsavjainak köszönhetően javítja az idegsejtek közötti kommunikációt.

Hozzávalók: 200 g liszt, 2 evőkanál sütőpor, 1 tojás, 2 evőkanál lágy vaj, 50 g cukor, 30 g chia mag, 2 banán, 120 ml tej

Elkészítés: Melegítsd elő a sütőt kb. 180 fokra, majd vajazz ki egy közepes méretű tepsit és tedd félre. Egy nagy tálban keverd össze a vajat, a tojást, a banánt és a cukrot, majd keverd bele a chia magokat is. A massza már össze is állt, mehet a kivajazott formába, majd 60 percre a sütőbe.

Chia magos palacsinta Kép forrása: thealmondeater.com

Ezzel a reggelivel biztosan kibírod ebédig, és minden szükséges tápanyagot beviszel már a nap első étkezésekor. 

Hozzávalók: 50 g liszt, 1 evőkanál szódabikarbóna, 2 tojás, 1 evőkanál méz, 2 evőkanál joghurt, 2 evőkanál chia mag, 120 ml tej (kókusztej, mandulatej, vagy bármilyen ízlés szerinti tej)

Elkészítés: Keverd össze egy tálban a lisztet, a szódabikarbónát és egy csipet sót, majd add hozzá a tojásokat, a mézet, a joghurtot és a tejet, végül pedig a chia magokat. Innentől kezdve jöhet a klasszikus palacsintasütés, azaz egy cseppnyi olajon süsd meg a palacsinták mindkét oldalát, majd tálald ízlés szerint joghurttal, lekvárral vagy juharsziruppal és gyümölcsökkel.