5 mennyei reggeli, amit előző este is elkészíthetsz

Zabolai Margit
Írta: ,

Kapkodósak a reggelek, és valahogy mindig kimarad ilyenkor az étkezés? Hosszú távon ez az egyik legrosszabb dolog, amit tehetsz magaddal. Ha tudod, hogy nem lesz időd főzőcskézni, készítsd el ezeket a finomságokat még előző este, és még felkelni is könnyebb lesz, ha tudod, hogy ott várnak a konyhában!

Egy nagyobb tálba önts két csésze tejet, 2/3 csésze chia magot, 3 evőkanál mézet és egy csésze epret (lehet fagyasztott is, de akkor előtte engedd fel).

Az egészet óvatosan forgasd össze egy fakanállal, majd mérd a folyadékot zárható edényekbe, akár befőttes üvegekbe, és éjszakára lefedve tedd a hűtőbe.

Reggelre a chia magok megduzzadnak, és finom, krémes, de tápláló reggelid lesz, amit akár magaddal is vihetsz.

A rendszeres, kiegyensúlyozott étkezéssel, és azzal, hogy nem hagyod ki a reggelit, máris teszel a cukorbetegség kialakulása ellen, de a chia mag egyébként is segíthet meggátolni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását!

Egy csésze zabpelyhet keverj el egy csipet fahéjjal, egy teáskanál szódabikarbónával, 2 evőkanál mézzel és 2 evőkanál juharsziruppal. Adj hozzá egy tojást, és azt is dolgozd alaposan össze a masszával, majd óvatosan, hogy a gyümölcsöket ne törd össze, forgass bele ízlés szerint epret, áfonyát vagy más finomságot.

Végül önts hozzá egy csésze tejet és az egészet simítsd egy sütőpapírral kibélelt kis serpenyőbe. 180 fokon süsd 40 percig, és fogyaszd azonnal, vagy tedd el másnapra reggelire.

A zabpehely kiváló élelmirost forrás, így ez a reggeli az egyik legjobb módja, hogy beindítsd az anyagcserédet.