5 húsmentes reggeli, hogy finoman és egészségesen kezdd a napod

Zabolai Margit
Írta: , Frissítve:

A húsmentes hétfő egyre nagyobb népszerűségnek örvend, jó megoldás akkor is, ha nem szeretnél teljesen áttérni a vegetáriánus életmódra, de tennél valamit a környezeted és az egészséged érdekében. Vannak, akik nem egy napból, hanem inkább egy étkezésből hagynák ki a húst - nekik segít alábbi cikkünk, de akkor is kipróbálhatod a recepteket, ha egész egyszerűen csak egy finom reggelire vágysz.

Avokádós pirítós Kép forrása: refinery29.com

Talán a leggyorsabb módja annak, hogy egy szupertrendi reggelit készíts: egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret tegyél a pirítóba, és amíg pirul, keverj ki egy villával összetört avokádót némi túróval, ízesítsd egy kis citrommal, majd kend a túrós, avokádós krémet a pirítósra.

Gyors és egészséges húsmentes reggeli, ami a túrónak köszönhetően mégis tele van fehérjével, ráadásul gyönyörű zöld színe miatt öröm ránézni.

Ezzel biztosan jól indul a napod!

Shakshuka Kép forrása: cooking.nytimes.com

A shakshuka remek választás, ha kicsit felturbóznád az unalmas rántottát.

A francia és zsidó konyhában is ismert étel akár napközben, főfogásnak is megállja a helyét, de reggelire is laktató finomság.

A paradicsom és a paprika mellett fűszerek kerülnek még a serpenyőbe, de bármilyen más zöldséget is a tálba tehetsz, nyugodtan engedd el a fantáziádat, egy kis cukkini vagy padlizsán sem fogja elrontani az ételt.

A már félig átsült zöldségekre üss néhány tojást és dobj a tetejére fetasajtot, majd tedd vissza a sütőbe, amíg a tojás olyan keménységűre nem sül, amilyennek szereted.