Gyors és egészséges tízóraik, amiket könnyű elcsomagolni

Írta: ,

Nem kell dietetikusnak lenned, hogy tudd: ha a gyerek vércukorszintje kiegyensúlyozott, a suliban is jobban teljesít. De mit csomagolj neki, ami nem maszatolja össze a táskáját, gyorsan elkészítheted reggelente, és tényleg meg is fogja enni? Adunk néhány tippet!

Energialabdák Kép forrása: contrse/depositphotos.com

A finom kis golyók elkészítéséhez keverj össze két csésze zabpelyhet egy csésze mogyoróvajjal és 2/3 csésze mézzel, amíg gyúrható, formázható masszázs nem kapsz.

Ez a tészta alapja, amit utána gyakorlatilag bármivel ízesíthetsz: tehetsz bele magokat, gyümölcsöket, kókuszreszeléket, csokoládét, püréket, vagy bármit, amit a gyerkőc szeret.

Egy kis ételhordó dobozban, vagy egy befőttesüvegben is egyszerűen szállíthatóak, és a kisebbeknek 2-4 darab is elegendő lehet belőle a reggeli és az ebéd közötti nasira, hogy megdobja az energiaszintjüket.

Tonhalas szendvics Kép forrása: Peteer/depositphotos.com

A klasszikus szendvicsek közül azért emelkedik ki a tonhalas, mert sokkal egészségesebb, mint mondjuk a baconös, és izgalmasabb, mint a csirkés.

A krém elkészítéséhez a tonhalkonzervet keverd el sóval, citromlével és egy kiskanál majonézzel.

A kenyereket enyhén pirítsd meg, majd pakold meg őket a tonhalkrémmel, zöldségekkel és főtt tojással.

A szendvicset alufóliában és egy zárható nejlon zacskóban könnyű szállítani. Bár a sok más összetevő mellett a tonhal jellegzetes illata nem lesz annyira erős, azért érdemes a gyereknek egy rágógumit is elcsomagolni, hogy gyorsan helyrejöjjön a száj pH értéke – de ez egyébként minden más tízórai esetében is fennáll.