Gyors és egészséges tízóraik, amiket könnyű elcsomagolni

Írta: ,

Nem kell dietetikusnak lenned, hogy tudd: ha a gyerek vércukorszintje kiegyensúlyozott, a suliban is jobban teljesít. De mit csomagolj neki, ami nem maszatolja össze a táskáját, gyorsan elkészítheted reggelente, és tényleg meg is fogja enni? Adunk néhány tippet!

Energialabdák Kép forrása: contrse/depositphotos.com

1/5 Energialabdák

A finom kis golyók elkészítéséhez keverj össze két csésze zabpelyhet egy csésze mogyoróvajjal és 2/3 csésze mézzel, amíg gyúrható, formázható masszázs nem kapsz.

Ez a tészta alapja, amit utána gyakorlatilag bármivel ízesíthetsz: tehetsz bele magokat, gyümölcsöket, kókuszreszeléket, csokoládét, püréket, vagy bármit, amit a gyerkőc szeret.

Egy kis ételhordó dobozban, vagy egy befőttesüvegben is egyszerűen szállíthatóak, és a kisebbeknek 2-4 darab is elegendő lehet belőle a reggeli és az ebéd közötti nasira, hogy megdobja az energiaszintjüket.

Tonhalas szendvics Kép forrása: Peteer/depositphotos.com

2/5 Tonhalas szendvics

A klasszikus szendvicsek közül azért emelkedik ki a tonhalas, mert sokkal egészségesebb, mint mondjuk a baconös, és izgalmasabb, mint a csirkés.

A krém elkészítéséhez a tonhalkonzervet keverd el sóval, citromlével és egy kiskanál majonézzel.

A kenyereket enyhén pirítsd meg, majd pakold meg őket a tonhalkrémmel, zöldségekkel és főtt tojással.

A szendvicset alufóliában és egy zárható nejlon zacskóban könnyű szállítani. Bár a sok más összetevő mellett a tonhal jellegzetes illata nem lesz annyira erős, azért érdemes a gyereknek egy rágógumit is elcsomagolni, hogy gyorsan helyrejöjjön a száj pH értéke – de ez egyébként minden más tízórai esetében is fennáll.

3/5 Avokádós rizs

Sok szülő van bajban, amikor olyan tízórait kell csomagolnia, aminek nagyobb az energiatartalma, mert például a gyerek sportol, vagy éppen csak fejlődésben van, és egy hadseregnek való ételt is képes lenne bármikor elpusztítani.

Egy finom, gyors, egyszerű, mégis energiadús tízórai lehet a párolt barna rizs egy buggyantott tojással, és néhány szelet avokádóval.

Hidegen is finom, egy ételhordóban könnyen szállítható, és gyakorlatilag annyi energia van benne, mint egy komplett ebédben. Ha olyan tízórait keresel, ami tápanyagokban és fehérjében gazdag, de elég reggel 10 perccel korábban kelni miatta, akkor megtaláltad.

4/5 Chia puding

Amikor gyerek voltam, nem volt az a szendvics, amit szívesebben ettem volna tízóraira, mint egy szelet csokit. A chia puding egészséges alternatíva lehet azoknak a lurkóknak, akik napközben valami édességre vágynak.

Az elkészítéséhez elég előző este felönteni egy negyed csésze chia pudingot egy csésze tejjel, ízlés szerint mézet adni hozzá, és betenni a hűtőbe. Másnap csak gyümölcsökkel vagy magokkal kell megszórnod, és kész is a tízórai. Érdemes egyből zárható pohárba vagy befőttesüvegbe tölteni, így csomagolni sem kell. A pudingot ízesített vagy laktózmentes tejjel is készítheted, és csak a fantáziádra van bízva, mivel gazdagítod. Tehetsz bele például kókuszreszeléket, de akár jó minőségű kakaót is, vagy megszórhatod csokireszelékkel. Elvégre az egészséges étrend ezeket sem zárja ki, amíg mértékkel fogyasztod őket.

5/5 Zöldséges mártogatós

Oké, tudjuk, hogy a zöldség önmagában kevés gyerek kedvence, de ha van hozzá valami finom mártogatós, akkor máris nagyobb kedvvel fogyasztják.

A legegyszerűbb, ha egy kevés humuszt kanalazol egy befőttesüveg aljára, és ebbe állítod a zöldségcsíkokat, de persze saját mártogatóst is készíthetsz.

Használhatsz padlizsánkrémet, vagy akár ízesített, zöldfűszeres joghurtot is, de ebben az esetben különösen érdemes odafigyelni arra, hogy a tízórai hamarabb elfogyjon, minthogy megromoljon hűtés nélkül.