Fogyni szeretnél? 5 finom diétás reggeli, amivel sikerülni fog!

Írta: ,

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, akkor is, ha éppen diétázol. Egy jó reggeli segíthet, hogy ne zuhanjon le a vércukrod, beinduljon az emésztésed, és úgy működjön az anyagcseréd, ahogy az a sikeres súlyvesztés érdekében a legoptimálisabb.

Chia puding Kép forrása: catchingseeds.com

1/5 Chia puding

A szupermagként is ismert chia egyszerűen megkerülhetetlen, ha fogyókúráról van szó, de a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozásban is nagy segítségedre lesz.

Antioxidáns és emésztést javító hatása mellett azzal is a segítségedre lesz, hogy hosszú ideig eltelít, egy kis adagtól is jóllakottnak érzed magadat.

Ráadásul nagyon változatosan fogyasztható, és tényleg nem több két percnél elkészíteni: csak öntsd fel a magokat zsírszegény tejjel, mandulatejjel vagy kókusztejjel, és rakd a hűtőbe.

A keverék reggelre pudinggá változik, és ekkor tetszés szerint ízesítheted gyümölcsökkel, magokkal, kókuszreszelékkel – amivel csak kedved tartja.

Papajás ricotta Kép forrása: theoatmealartist.com

2/5 Papajás ricotta

A megfelelő fehérje utánpótlás kulcskérdés, ha a fogyásról van szó, egyrészt, mert zsírt szeretnél égetni, nem pedig éhségtől kótyagosnak kóvályogni, másrészt mert a megfelelő fehérjepótlásra a kiegyensúlyozott zsíranyagcsere-szempontjából is szükség van.

Egy csésze zsírszegény ricotta egy teáskanál mézzel, néhány kocka papajával és egy kevés, tetszés szerinti magfélével (például mandulával) elkeverve nem csak kielégítő és finom reggeli, de a szükséges fehérjéhez is gyorsan hozzájuttat.

Pisztáciás tejberizs Kép forrása: fashionedible.com

3/5 Pisztáciás tejberizs

Még az olyan klasszikus reggeli finomságokról, mint a tejberizs, sem kell lemondanod akkor sem, ha igyekszel odafigyelni a bevitt kalóriákra, csak ne cukros kakaóval fesd fel az elkészült ételre a Góbi-sivatagot.

A tejberizst zsírszegény tejből és barnarizsből készítsd el, egy egészen kevés barnacukorral édesítve, majd durvára tört, sótlan pisztáciával és egy csipet fahéjjal hintsd meg a tetejét – utóbbi egyébként még az emésztést is elősegíti, és hatékonyabbá teszi a méregtelenítést.

Trópusi parfait Kép forrása: theseasonedmom.com

4/5 Trópusi parfait

Ez az étel olyan gyönyörű, hogy bármilyen reggelen szívesen fogyasztanánk, az pedig, hogy még a diétádban is besegít, csak hab a tortán – már elnézést a kalóriadús hasonlatért.

Egy evőkanál búzacsírát keverj el egy teáskanál lenmaggal – mindkettő nagyon hatékony az emésztés elősegítése szempontjából – majd ezt szórd egy parfait-es tálka aljára.

A tálba ez után rétegelj joghurtot és grapefruitot, majd az egész tetejét csorgasd meg egy kevéske mézzel és hintsd meg egy kis búzacsírával.

Spenótos rántotta Kép forrása: cooking.nytimes.com

5/5 Spenótos rántotta

Inkább valami sós ízre fáj a fogad reggelente? Készíts rántottát egy kevés olívaolajon tojásfehérjéből, párolj mellé némi spenótot és gombát, és ezt szedd a tányérodra!

A tojás és a gomba remek fehérjeforrás, a spenót pedig gazdag vasban és rostokban, így nem csak sokáig jól laksz az ételtől, de abban is biztos lehetsz, hogy jót teszel vele az emésztésednek.

Ha szeretnéd, egy kevés light feta sajtot is szórhatsz a kész tojásra, és jól teszed, ha töltesz mellé magadnak egy csésze frissen facsart grapefruit levet is: nem csak remekül passzol az íze, de jót tesz az emésztésednek, és a napi adag C-vitamin beviteled fedezésében is segít.

Utóbbi egyébként nem csak az immunrendszered, de a megfelelően működő anyagcsere és a zsírbontásért felelős folyamatok szempontjából is rendkívül fontos.