Ha ezt a 7 finomságot fogyasztod reggelire, a nap első felében biztosan rád tör az álmosság

Szirák Viki
Írta: ,

Érezted már azt, hogy reggeli után legszívesebben azonnal visszabújtál volna a takaród alá? Hogy órákba telt, mire sikerült nagyjából kiűznöd az álmosságot a szemedből, és emiatt a délelőttöd jelentős részében nem tudtál produktív lenni? Ha igen, lehet, hogy a reggelidben keresendő a hiba, ugyanis az alábbi ételek bizonyítottan álmosságot okoznak. Akár hosszú órákra is!

Az amerikaiak egyik kedvenc finomsága itthon is kapható, sőt, elég csak rákeresned a neten, és máris rengeteg receptet találsz, amiből kedvedre válogathatsz.

Azonban nem feltétlenül érdemes túl gyakran enni, ugyanis egyetlen bagel annyi tápanyagmentes szénhidrátot tartalmaz, mint négy szelet kenyér.

Ezzel az a baj, hogy nincs bennük fehérje és rost, pedig ezek segítenének, hogy a szénhidrátok emésztése lassabban történjen meg, és tovább maradj energikus.

Azonban mivel ezeket nem viszed be a szervezetedbe, így csak annyit fogsz érezni, hogy egy kis ideig éberebb vagy, majd utána kétszer olyan álmos lettél; és ez utóbbi eltart egy darabig.

A görög joghurt szuper választás reggelire, hiszen tele van fehérjével és probiotikumokkal, de ha olyat veszel, ami ízesítve van magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal vagy cukorral, fel kell készülnöd az álmosságra.

Ezek ugyanis – akárcsak a fent említett szénhidrát – rövid ideig adnak neked energiát, de miután az édes összetevők végigmennek a szervezeteden, csökkentik az orexin-termelő sejtek aktivitását, amelyek egyébként abban segítenének, hogy éberebb legyél és jobban tudj koncentrálni.

 

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba