5 gyors és egészséges tízórai, amit könnyű összedobni és elcsomagolni

Zabolai Margit
Írta: ,
5 gyors és egészséges tízórai, amit könnyű összedobni és elcsomagolni

Nem kell dietetikusnak lenned, hogy tudd: ha a gyerek vércukorszintje kiegyensúlyozott, a suliban is jobban teljesít. De mit csomagolj neki, ami nem maszatolja össze a táskáját, gyorsan elkészítheted reggelente, és tényleg meg is fogja enni? Adunk néhány tippet!

Sok szülő van bajban, amikor olyan tízórait kell csomagolnia, aminek nagyobb az energiatartalma, mert például a gyerek sportol, vagy éppen csak fejlődésben van, és egy hadseregnek való ételt is képes lenne bármikor elpusztítani.

Egy finom, gyors, egyszerű, mégis energiadús tízórai lehet a párolt barna rizs egy buggyantott tojással, és néhány szelet avokádóval.

Hidegen is finom, egy ételhordóban könnyen szállítható, és gyakorlatilag annyi energia van benne, mint egy komplett ebédben. Ha olyan tízórait keresel, ami tápanyagokban és fehérjében gazdag, de elég reggel 10 perccel korábban kelni miatta, akkor megtaláltad.

Tonhalas szendvics Kép forrása: Peteer/depositphotos.com

A klasszikus szendvicsek közül azért emelkedik ki a tonhalas, mert sokkal egészségesebb, mint mondjuk a baconös, és izgalmasabb, mint a csirkés.

A krém elkészítéséhez a tonhalkonzervet keverd el sóval, citromlével és egy kiskanál majonézzel.

A kenyereket enyhén pirítsd meg, majd pakold meg őket a tonhalkrémmel, zöldségekkel és főtt tojással.

A szendvicset alufóliában és egy zárható nejlon zacskóban könnyű szállítani. Bár a sok más összetevő mellett a tonhal jellegzetes illata nem lesz annyira erős, azért érdemes a gyereknek egy rágógumit is elcsomagolni, hogy gyorsan helyrejöjjön a száj pH értéke – de ez egyébként minden más tízórai esetében is fennáll.