Az 5 legjobb tízórai, ami működésben tartja a gyerkőcök agyát

Írta: ,

Éhesen a gondolkodás sem megy úgy, ahogyan kellene, úgyhogy a gyerek jó bizonyítványáért szülőként te is sokat tehetsz, ha odafigyelsz rá, hogy mindig olyan nassolnivaló kerüljön az iskolatáskába, ami élesen tartja a tudásra szomjazó kis elméket.

Mogyoróvajas almaszendvics Kép forrása: buzzfeed.com

A csonthéjasok köztudottan gazdagok ásványi anyagokban és nyomelemekben, ráadásul a magnézium tartalmuk is kimondottan magas, ami támogatja az idegrendszert és segít a kicsiknek koncentrálni, figyelni, sőt a stresszes helyzeteket is jobban viselni, amiből az iskolában sajnos néha már adódhat is.

Az almában lévő cukor gyors energiát ad, az ötletes szendvicsmegoldás pedig nem csak könnyebben szállíthatóvá teszi a nasit, de az elropogtatása is élvezetesebb így a tízórainak.

Sült édeskrumpli mártogatóssal Kép forrása: lazycatkitchen.com

Az édesburgonya vagy batáta napjaink egyik népszerű szuperélelmiszere, nagyon gazdag béta-karotinban, valamint C-vitaminban, de bőven akad benne B2-, B6- és E-vitamin is, mindegyik fontos a megfelelő figyelem fenntartásához, a koncentrációhoz, csakúgy mint azok az ásványok, amelyek a zöldségben szintén bőségesen jelen vannak: kalcium, magnézium, vas, cink.

Érdemes olaj nélkül, sütőben készíteni, és ketchup vagy majonéz helyett például avokádós mártogatóst csomagolhatsz mellé, hogy egyszerre két szuperzöldséget is fogyasszon tízóraira a gyerek.