Ami a legtöbb fejtörést okozza: paleolit reggeli a hét minden napjára

Írta: ,

A paleolit táplálkozásra történő átálláskor a legtöbb fejtörést általában az okozza, hogy mit együnk az eddig „jól bevált” kifli-dzsem vagy müzli-tej párosítás helyett. Az életmódváltásnál meg kell tanulnod másképpen gondolkozni, és nem a megszokottat helyettesíteni, hanem az új alapanyagokban megtalálni a kedvedre valót. Segítünk elkezdeni! Összegyűjtöttünk a hét minden napjára egy reggeli tippet.

Hétfő – Kókuszos joghurt Kép forrása: apumpkinandaprincess.com

Hozzávalók:  

1/2 liter kókusztej, 1 evőkanál zselatin, 1 probiotikum kapszula.

Elkészítés: 

Egy kevés kókusztejben főzd meg a zselatint, a maradék tejet pedig melegítsd fel, majd öntsd hozzá. Várd meg, amíg picit kihűl, és keverd hozzá a probiotikum kapszula tartalmát. A következő lépés a melegen tartás: tedd be 45 fokos sütőbe, vagy ha már kellőképpen felszerelt paleolitos vagy, akkor joghurt melegítőbe. Annál jobban összeáll, minél tovább tartod így. Az ajánlott időtartam 12 óra – tehát ha vasárnap este elkészíted, másnap reggelre tökéletes lesz. Fogyasztás előtt rázd össze és tedd a hűtőbe, ott szépen megdermed. 4-5 napig is eláll.

Kedd – Mandulás muffin Kép forrása: bakerbynature.com

Hozzávalók:

15 dkg darált mandula, 25 dkg reszelt alma vagy banán, 4 dkg nyírfacukor, 1 ek szódabikarbóna, 1 dl kókusztej, 2 tojás, 1 evőkanál kókusz- vagy dióolaj.

Elkészítés:

A hozzávalók eltérésén kívül ugyanúgy kell sütni, mint a klasszikus muffinokat.

Keverd össze az alapanyagokat, és töltsd bele a muffin formába, majd 180 fokra előmelegített sütőben süsd 20-25 percig.

Tipp: Hogy ne legyen híg a tészta, a darált mandulába reszeld bele az almát, így azonnal fel tudja szívni a levét.