5 húsmentes reggeli, hogy finoman kezdd a napod

Írta: ,

A húsmentes hétfő egyre nagyobb népszerűségnek örvend, jó megoldás akkor is, ha nem szeretnél teljesen áttérni a vegetáriánus életmódra, de tennél valamit a környezeted és az egészséged érdekében. Vannak, akik nem egy napból, hanem inkább egy étkezésből hagynák ki a húst - nekik segít alábbi cikkünk, de akkor is kipróbálhatod a recepteket, ha egész egyszerűen csak egy finom reggelire vágysz.

Shakshuka Kép forrása: cooking.nytimes.com

A shakshuka remek választás, ha kicsit felturbóznád az unalmas rántottát.

A francia és zsidó konyhában is ismert étel akár napközben, főfogásnak is megállja a helyét, de reggelire is laktató finomság.

A paradicsom és a paprika mellett fűszerek kerülnek még a serpenyőbe, de bármilyen más zöldséget is a tálba tehetsz, nyugodtan engedd el a fantáziádat, egy kis cukkini vagy padlizsán sem fogja elrontani az ételt.

A már félig átsült zöldségekre üss néhány tojást és dobj a tetejére fetasajtot, majd tedd vissza a sütőbe, amíg a tojás olyan keménységűre nem sül, amilyennek szereted.

Tojásos karfiol Kép forrása: 12tomatoes.com

Még egy tojásétel, ami sokkal egyszerűbb az előbbinél - nem mintha a shakshuka ördögien fondorlatos recept lenne -, mégsem unalmas.

Egy jénai edénybe dobj néhány virág karfiolt, majd locsold meg az egészet egy felvert tojással, amit előzőleg elkevertél egy kis tejjel.

A tojásos keverékbe ízlés szerint jöhetnek fűszerek: só, bors, szerecsendió, vagy amit éppen szeretnél, de akár egy kis reszelt sajttal is megbolondíthatod a mártást.

Forró sütőben süsd puhára a karfiolt, és már fogyaszthatod is a finom reggelit!