Vasárnap szindróma – avagy miért nem szeretjük a hétfőket, és hogyan tehetünk ellene

Irimiás Alíz
Írta: ,

Csütörtökön már a hétvégét várod, pénteken kivirulsz, vasárnap pedig azon búsulsz, hogy másnap hétfő – és ez minden héten így megy. A hétvége elmúlása miatt érzett gyászt és a hétfőtől való undort vasárnap szindrómának is hívják. De vajon tényleg a hétfő a legszörnyűbb nap a héten?

Gyerekkoromban vártam a hétfőket, hogy az iskolában találkozhassak a barátaimmal, és egyáltalán nem értettem, mit jelent a „holnap már megint hétfő” kifejezés. Mára azonban számomra is nehéz a hétfő reggeli felkelés és munkába indulás, főleg, ha jól telt a hétvége.

A témában folytatott kutatások szerint hétfőnként kevésbé érezzük magunkat fittnek és egészségesnek. A kísérletek alapján megállapították, hogy a hét elején nyomunk a legtöbbet a mérlegen, függetlenül attól, mennyire figyeltünk oda a táplálkozásunkra. Hétfőnként általában magasabb a vérnyomásunk is, ami a stroke vagy a szívroham kockázatát is növeli.

Mégis, mit tehetsz, hogy ne legyen se túl szomorú, se túl stresszes a hétfő?

Sok múlik a megfelelő időzítésen

Találj ki magadnak valamilyen jó dolgot hétfőre, amit már vasárnap vársz. Legyen az egy kellemes délutáni program, valamilyen aktív kikapcsolódási forma, mozi egy baráttal, fagyizás valamelyik családtagoddal, vagy csak egy ízletes ebéd egy kedves kollégával – ezek mind képesek feldobni a napod.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján