Órákon keresztül agyalsz minden problémán? Módszerek, amikkel legyőzheted a szorongást

Nagy Niki
Írta: ,
Órákon keresztül agyalsz minden problémán? Módszerek, amikkel legyőzheted a szorongást

Kép forrása: thegrowthlist.com

Ha gyakran érzed magadon, hogy pánikolsz, mindenféle problémán agyalsz órákon keresztül anélkül, hogy megoldást találnál rá, akkor bizony könnyen lehet, hogy te is szorongó típus vagy. Ezt a betegséget nem érdemes lazán venni, mert rosszabbodása esetén megkeserítheti a mindennapjaidat – jó hír viszont az, hogy ha tudod magadról, hogy szorongástól szenvedsz, könnyen javíthatsz a helyzeten, és kordában tarthatod a vörös szemű szörnyet.

Találd meg a megfelelő módszert! Kép forrása: bloglovin.com

Szerencsére megfelelő akaraterővel ez a betegség is legyőzhető. De mivel a szorongást mindenkinél más hozza elő, az is egyéni, hogy kinek mi segít a csökkentésében. Fontos megjegyezni, hogy teljesen sosem fog elmúlni ez a betegség (hiszen valahol a személyiséged részét képezi), viszont könnyen redukálhatod arra a szintre, ahol már nem befolyásolja a mindennapi életedet.

Először is figyeld meg, mi zaklat fel a legtöbbször: Azon agyalsz, mit gondolnak rólad mások? Félsz, hogy elveszítesz valakit? Rettegsz, hogy nem fognak elismerni a munkában? Ha meg tudod állapítani a szorongás eredetét, sokkal könnyebben tehetsz ellene, mintha csak a tüneteket kezelnéd!

A mentális betegségekről Kép forrása: kickymag.ru

A mentális betegségeket hajlamosak vagyunk lesemmizni, főleg akkor, ha nem ütik meg azt az ingerküszöböt, amitől valakit „őrültnek” titulálunk – gyakran nem vesszük komolyan a depresszióvalszorongással, vagy más, a mindennapi életet igenis megnehezítő problémával küzdő embereket.

Sokszor hallani az olyan korántsem segítőkész tanácsokat, hogy „majd elmúlik”, vagy „ne idegeskedj”, esetleg: „gondolj valami vidám dologra” – ezek egyáltalán nem javítanak a helyzeten, sőt, gyakran csak azt mutatják, mennyire elbagatellizáljuk még a 21.

században is a kevésbé súlyosnak tekintett mentális problémákat.