5 tanács, amely segíthet, ha szorongással vagy depresszióval küzdesz

Szőke Angéla
Írta: ,

Mit lehet tenni ebben az esetben?

Ha nem is helyettesíthetjük teljes mértékben a szakszerű terápiát, azért mi is tehetünk mentális egészségünk érdekében. Az alábbi tanácsok segíthetnek enyhíteni a tüneteket.

  1. Ne hibáztassuk magunkat. A betegségünkről nem tehetünk, így ha egész nap képtelenek vagyunk kikelni az ágyból, akkor se tekintsünk magunkra kudarcként. Gondoljunk arra, hogy majd holnap sikerülni fog.
  2. Ha nem vagy képes dolgozni, próbálj meg kicsit mozogni. Ha nem is tudsz lenyomni egy kemény edzést, elég elmenni egy rövid sétára, már az is sokat segít. Egy-egy kisebb házimunka szintén jótékony hatással lehet a hangulatunkra. Nem kell az egész lakást kisuvickolni, elég, ha leszedjük a szárítót, vagy elmosogatunk, már az is adhat némi sikerélményt.
  3. Próbáld ki a meditációt vagy a jógát. Mindkettőből nagyon sokféle létezik, biztosan van olyan is, ami neked való. A Youtube-on találhatsz videókat, amik segítenek az ellazulásban – egy próbát megér.
  4. Ha naplót vezetsz, kiírhatod magadból a rossz élményeket, érzéseket, ami már magában felér egy terápiával. Ha a céljaidat is papírra veted, nagyobb eséllyel fogod őket megvalósítani.
  5. Hívj át egy barátot. Nem feltétlenül kell a gondjaidról mesélned neki, már azzal is sokat segít, ha triviális dolgokról beszélgettek egy kávé mellett. A régi, kellemes emlékek felidézése is hasznos, hiszen a nevetés a leghatékonyabb gyógymód.

Kép forrása: xload/depositphotos.com

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!