Mit tehetsz, ha szorongó típus vagy?

Írta: ,

Ha gyakran érzed magadon, hogy pánikolsz, mindenféle problémán agyalsz órákon keresztül anélkül, hogy megoldást találnál rá, akkor bizony könnyen lehet, hogy te is szorongó típus vagy. Ezt a betegséget nem érdemes lazán venni, mert rosszabbodása esetén megkeserítheti a mindennapjaidat – jó hír viszont az, hogy ha tudod magadról, hogy szorongástól szenvedsz, könnyen javíthatsz a helyzeten, és kordában tarthatod a vörös szemű szörnyet.

A mentális betegségekről Kép forrása: kickymag.ru

A mentális betegségeket hajlamosak vagyunk lesemmizni, főleg akkor, ha nem ütik meg azt az ingerküszöböt, amitől valakit „őrültnek” titulálunk – gyakran nem vesszük komolyan a depresszióvalszorongással, vagy más, a mindennapi életet igenis megnehezítő problémával küzdő embereket.

Sokszor hallani az olyan korántsem segítőkész tanácsokat, hogy „majd elmúlik”, vagy „ne idegeskedj”, esetleg: „gondolj valami vidám dologra” – ezek egyáltalán nem javítanak a helyzeten, sőt, gyakran csak azt mutatják, mennyire elbagatellizáljuk még a 21. században is a kevésbé súlyosnak tekintett mentális problémákat.

A görcsös szorongásról Kép forrása: tumblr, themountainlaurel

Ilyen a szorongás is (angolul talán ismerősebb lehet a neve, anxietynek hívják), ami rengeteg embert érint, mégis legtöbben azt sem tudják, a folyton izguló, görcsölő és túlkomplikáló gondolkodásmódjuk tulajdonképpen betegség, és több tízezren szenvednek benne.

A szorongó ember agya folyton jár, folyton aggódik, és elképzel minden lehetséges rossz eseményt és végkimenetelt, amit csak lehet, akár egészen addig, míg pánikrohamot nem kap.