Szomorú vagy? Rajzolj szivárványt. Aggódsz? Hajtogass papírhajót. 10 remek művészeti terápiás módszer minden rossz hangulatra

Szőke Angéla
Írta: ,

A traumák feldolgozásának vagy a mentális betegségek kezelésének számtalan módja van, de talán a legkreatívabb a művészet terápia. Sok zenész állítja, hogy a zene segítségével kezeli a gondjait, az énekesen kiéneklik magukból a szomorúságot, az írok pedig kiírják magukból azt, ami bántja őket. Annak pedig, aki nehezen nyílik meg és elképzelhetetlen számára, hogy megossza legmélyebb gondolatait és érzéseit egy pszichológussal, ideális terápia lehet az, ha lerajzolja érzéseit ahelyett, hogy feszengve beszélne róluk.

Először is fontos leszögezni, hogy ehhez nincs szükség semmiféle előképzettségre, nem kell valódi festőművésznek lenni. Itt ugyanis nem szép csendéleteket kell alkotni, tehát az is tökéletes alany, aki eddig csak pálcikaembereket rajzolt. A rajzterápia igazoltan pozitívan hat olyan problémákra, mint például az összpontosítási zavar, gyász feldolgozása, düh kezelése vagy szorongás oldása. 

golubovy/depositphotos.com

Ez a biztonságos, kreatív terápiás módszer segít kifejezni gondolatokat, érzéseket, feldolgozni rossz emlékeket és negatív élményeket, mindezt művészeti formába öntve. A legelterjedtebb formája a rajz- vagy festészeti terápia, de a szobrászat vagy a kollázskészítés is ugyanilyen hatékony lehet. Mindenki azt a módszert választhatja, amivel a legkönnyebben és legátütőbben tudja kifejezni magát.

Ha nem konkrét problémát szeretnénk megoldani, akkor is jót tesz az „art-therapy”, mivel segít kapcsolatba kerülni valós énünkkel, jobban megérteni önmagunkat és belső harmóniát kialakítani. Minden korosztálynak ugyanolyan hatásos, gyerekektől egészen idős emberekig mindenkinek ajánlott. 

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv