Gyakran szomorkodsz? 5 tudományos magyarázat, hogy miért érzed magad letörtnek ok nélkül

Kerekes Vivien
Írta: ,

Még ki sem keltél az ágyból, de máris elszállt minden életkedved? Úgy érzed, legszívesebben meg sem mozdulnál, csak tévéznél és feküdnél egész nap? Ráadásul nincs is rá különösebb okod, mégsem tudod elűzni magadtól a borús hangulatot... Természetesen mindenkinek vannak ehhez hasonló „mehh” napjai, de vajon mi váltja ki őket?

A stresszes élettapasztalatok fizikailag és mentálisan is megviselik az embert, ami által kiszolgáltatottabbá válik a depresszióval szemben is.

A gyermekkori traumák (például rossz életkörülmények, egy szülő elvesztése, vagy bármiféle bántalmazás) kihathatnak az agyi fejlődésünkre úgy, hogy sokkal könnyebben „szorulunk bele” a negatív, stresszes állapotba, és nehezebben kerülünk ki belőle, mint mások.

Hajlamosak lehetünk ezáltal pesszimistán állni szinte mindenhez, és csak nagy erőfeszítésekkel tudjuk megváltoztatni a gondolkodásmódunkat.

Nem véletlenül javasolják a szakértők, hogy a téli depresszió esetén fogyassz minél több D-vitamint. Nagyon sok embernél ugyanis ennek hiánya okozza a rosszkedvet – túl keveset visznek be az étrendjükkel a szervezetükbe, vagy nem töltenek elég időt a napon.

Utóbbi pedig az esős, hűvös időszakban, valljuk be, elég nagy kihívás. Ez a szerves vegyület azonban nemcsak a hangulatod alakulásában tölt be fontos szerepet, de a csontjaid egészségében is, sőt, még az immunrendszeredet is erősíti.

Úgyhogy ha legközelebb rosszkedvűnek érzed magad, egyél halat, májat, tojássárgáját vagy mézet, ezek ugyanis viszonylag nagy mennyiségben tartalmaznak ebből a vitaminból.