Sziesztázz! Így hat a szervezetedre a délutáni alvás

Írta: ,

A napközbeni szundikálás javítja a rövidtávú memóriát a fiatal felnőtteknél – derül ki egy friss kutatásból. Ez azt jelenti, hogy sokkal jobban tudsz tőle dolgozni és tanulni… De akadnak itt még más egészségügyi előnyök is!

A kísérlet

A texas-i Baylor Egyetem szakértői laboratóriumi körülmények között vettek rá önként jelentkezőket a délutáni alvásra.

Szavakon alapuló memóriatesztet töltettek ki velük, illetve megmérték a vérnyomásukat a csendes pihenő előtt és után. 
 
Bebizonyosodott, hogy a fiatalok több szóra emlékeznek a szundit követően, az idősebbek vérnyomása pedig jelentősen csökken.
Miért csak a fiataloknál?

Az alvás – főleg annak gyors szemmozgásos mély szakasza, azaz a REM-fázis – kulcsszerepet játszik a memória működésében, hiszen elősegíti az emlékek rendszerezését és tárolását.

Az agykutatók feltételezik, hogy a fontosnak ítélt emlékek ilyenkor „szilárdulnak meg”, tehát átkerülnek a hosszú távú memóriába, a többitől pedig a sejtek szintén a szundikálás alkalmával szabadulnak meg. 
 
Az idősek alvásciklusa szaggatottabb, sekélyesebb, ennélfogva kevesebb mély periódus van benne.