Tudományosan is alátámasztották: a PMR a legjobb módja a stresszoldásnak

Nagy Niki
Írta: ,

Egy-egy nehezebb nap, az anyóssal töltött hétvége vagy a gyerekek pesztrálása után mindenkinek nagyon-nagyon jól jönne egy olyan stresszoldó módszer, ami tuti beválik, és amivel rövid idő alatt elengedhetjük a bosszúságainkat. Egészen eddig híre-hamva sem volt ilyen technikának, most azonban kutatások bebizonyították: a progresszív izomlazítás a leghatásosabb stresszoldó módszer.

Tényleg hatékony? Kép forrása: wynwileyphotoblog.com

Most már éppen elég tudományos kísérlet bizonyítja, hogy a PMR sokkal jobb, mint bármelyik másik stresszoldó technika.

Egy kutatásban például 87 végzős diákot vizsgáltak, akiknek egyik fele a PMR-t használta, másik fele pedig meditált a stressz csökkentése érdekében. Miután megtanították nekik a módszereket, levetítettek egy stresszt kiváltó videót, és megmérték a stressz-szintjüket – ezután a tanult technikákat alkalmazva lejjebb kellett tornázniuk a szorongást.

Mindkét csoportnak nagyjából egyformán lecsökkent a stressz-szintjük, mégis, a PMR-es diákok tovább maradtak nyugodtak.

Miért jobb? Kép forrása: alignedholistics.com

A PMR azért sokkal jobb, mint a többi stresszoldó technika, mert nagyon könnyen és gyorsan elsajátítható. Míg a többi módszerhez pontosabb tanulás és koncentráció kell, addig a PMR esetében az izommozgásra és -elengedésre figyelünk, így nem kell tudatosan kizárni a külvilágot, elég, ha csak a módszerre koncentrálunk.

Igazán elengedni magunkat nagyon nehéz, de így, hogy van mire figyelni, előbb-utóbb sikerül kizárni a stresszt, és csak arra koncentrálni, mit érzünk az izmainkban.

Nem utolsó sorban pedig az izomfeszítés és -elengedés tökéletes arra is, hogy nem csak mentális, de fizikai síkon is lenyújtsuk mindenünket.