Repülnek a tányérok? Indulatkezelő módszerek, amik nem engedik, hogy kikelj magadból

Írta: ,

Mindenki életében van olyan pillanat, mikor dühében legszívesebben minden létező törékeny tárgyat széttörne a lakásban, vagy leordítaná azok fejét, akiket amúgy nagyon szeret, majd két perc múlva az egészet megbánná. Talán már veled is történt hasonló, de most segítünk, hogy ez legközelebb ne ismétlődjön meg.

A légzés segít Kép forrása: 500px.com

1/5 A légzés segít

Mikor érzed, hogy elszakad a cérna, akkor bármennyire is nehéz, állj meg pár percre és kezdj el mélyeket lélegezni. A rekeszizom légzés az, ami segít igazán ellazulni.

Ha pedig éppen egy dührohamon vagy túl, akkor ez a technika a lenyugvásban is nagy segítség lehet.

A legjobb, ha ilyenkor elvonulsz, főleg attól a személytől, aki ezt az indulatot kiváltotta belőled , esetleg beteszel egy nyugtató zenét és csak a légzésedre koncentrálsz.

Ha pedig minden nap elvégzed ezt a gyakorlatot, akkor egyfajta prevenciós eszköz is lehet annak érdekében, hogy senki ne tudjon kihozni a sodrodból.

Sportolj! Kép forrása: shop.lululemon.com

2/5 Sportolj!

El se hinnéd, hogy a sport mennyi lelki eredetű problémára nyújt megoldást. Például a dühkitörésekre is, jobban mondva, annak elkerülése érdekében.

Aki testileg és lelkileg harmóniában van önmagával, azt jóval nehezebb dühbe hozni.

Ez azért is fontos, mert a felgyorsult világunkban rengeteg frusztráció érhet a hétköznapok során és nem az a legjobb megoldás, ha törsz-zúzol.

Találd meg azt a sportot, amiben levezetheted a feszültségedet és, ha úgy érzed valaki felidegesített és legszívesebben felrobbannál, akkor kapd össze az edzőcuccodat, majd irány az edzőterem, ahol levezetheted a feszültségedet.

Meditálj! Kép forrása: rachelbrathen.com

3/5 Meditálj!

Nem kell Buddhának lenned ahhoz, hogy meditálj, de még csak különösebb hit sem szükséges hozzá.

A meditálás a teljes nyugalom állapota és, ha megtanulod, akkor elérheted, hogy még a legfeszültebb helyzetekben is megtaláld azt a békés helyet az elmédben.

Egyszerűen csak ürítsd ki a fejedet, hagyd, hogy az elején cikázó gondolatok szépen lassan eltűnjenek és csak koncentrálj a pillanatra.

Ez az elején óriási kihívás lehet számodra, főleg, ha ideges, pörgős típus vagy, de ebben az esetben neked kétszer akkora szükséged van rá.

 

4/5 Tudatosság!

Nagyon nehéz egy felfokozott érzelmi állapotban jól felmérni a helyzetet és tudatosan reagálni, de az a helyzet, hogy, ha szeretnél változtatni, akkor ez kell hozzá.

Tudatosnak lenni pedig azt jelenti, hogy megvizsgálod a helyzetedet.

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:

„Mi váltotta ki belőlem ezt az érzést? Mit érzek a személy iránt, aki kiváltotta belőlem?

Vajon jó szándékból mondta ezt nekem, vagy egyszerűen csak belém akart gázolni?”

Nem ciki, ha nem reagálsz le egy feszült helyzetet egyből, csupán elvonulsz egy rövidebb időre. Inkább tégy így, minthogy megint előbújjon belőled Szörnyella De Frász.

Mérd fel a helyzetet! Kép forrása: lallous.tumblr.com

5/5 Mérd fel a helyzetet!

Tudd, hogy amikor a legtöbb ember felidegesít, az két ok miatt történhet meg.

Az egyik, hogy az illetőnek önmagával van baja és ezt szeretné rád kivetíteni, a másik pedig, hogy te öntöd rá másra az összes dühödet, ami által csak még dühösebb leszel.

Egyik sem jó, viszont az előbbinél legalább tudhatod, hogy te csak áldozata vagy egy rossz közérzetnek.

Ilyenkor a legjobb, ha bedugod a láthatatlan füldugódat és csak elengeded a füled mellett az esetleges sértéseket.

Viszont, ha te vagy a düh kiváltó oka, akkor mindenképpen csináld végig az előbb említett technikákat, mert sokat segíthetnek a dühkezelésben.