Egy reflexológus megosztott egy párperces lábmasszázs-trükköt: ettől gyorsan álomba merülsz!

Szirák Viki
Írta: ,

A Föld népességének egyharmada küzd álmatlansággal, ami hosszú távon komoly fizikai és mentális következményekkel is járhat. Az egészséged szempontjából fontos lenne megtalálni a mielőbbi gyógymódot erre a helyzetre, de ha az álmosító teák és egyéb trükkök nem váltak be, az alábbi módszert is ki kellene próbálnod.

Ugyanis a természetes módszerek nem csak annyiban merülnek ki, hogy kamillateát iszol lefekvés előtt, vagy nem fogyasztasz koffeint délután 4-től kezdve.

Szakértők úgy vélik, a masszázs is csodákra képes a testünkkel, ha pedig a lábaidat masszírozod, az nem csak ellazít és jót tesz a vérkeringésnek, de az alvásod minőségén is sokat javíthat.

Michele Stevens, egy amerikai reflexológus osztotta meg tapasztalatait arról, hogy saját magunkat hogyan tudjuk úgy megmasszírozni, hogy az segítsen álomba szenderülni!

Körkörös mozdulatok

1. Az első lépés, hogy a nagylábujjad tetejét fogd közre a mutató- és a hüvelykujjaddal. Ezt a pontot körkörös mozdulatokkal kezdd el masszírozni, úgy, hogy néhány másodpercre gyengéden összeszorítod a lábujjadat, majd elengeded, és ezt folyamatosan ismételgeted.

2. Nagyjából fél perc után áttérhetsz néhány centivel lejjebb, a nagylábujjad tövéhez. A hüvelykujjaddal kezdd el masszírozni a szélét felfelé haladva, a tövétől a tetejéig, majd ugyanezt csináld végig a közepétől és a másik szélétől is. A lényeg, hogy ne hagyj ki egyetlen részt se! Ezt a mozdulatsort összesen háromszor kell végigcsinálnod.

Vadmary/depositphotos.com

3. A harmadik lépésnél a talpadat kell egy kicsit kezelésbe venned! Tedd a hüvelykujjad a talpad közepére, majd felfelé haladva, nyomást gyakorolva kezdd el masszírozni a felületet, szép lassan. Ezt többször is végig kell csinálnod, lehetőleg a széleket is alaposan átmasszírozva, hogy mindenhol kifejthesse a masszázs serkentő hatásait.

4. Ha készen vagy, ugyanezt kell végigcsinálnod, csak ezúttal nem középről felfelé haladva, hanem egyik oldalról a másikra, hogy ebből a szögből is alaposan meg tudd masszírozni a lábaidat.

A talpad és a bokád

5. Az ötödik lépésnél kifejezetten a talpad középre kell helyezned a figyelmedet, ugyanis ezen a ponton nagyon sok ideg helyezkedik el. Tedd a hüvelykujjadat ide, és körkörös mozdulatokkal kezdd el masszírozni, néhány másodpercen át, enyhe nyomás kifejtése mellett.

6. Ha ezzel végeztél, visszatérhetsz a lábujjakhoz: mindegyiket húzd meg felfelé gyengéden, a nagylábujjadtól a kicsiig haladva, és ezt többször is meg kell ismételned. Akár a lábujjak közötti részt is megmasszírozhatod közben.


pvstory/depositphotos.com

7. Ezután ülj fel, és keresd meg a bokád legmagasabban elhelyezkedő pontját a lábad belső felén. Ezt úgy tudod megkeresni, hogy az ujjaiddal körbefogod a bokádat, és ahol a negyedik ujjad elhelyezkedik, ott találod meg. Ezt a csontot kell masszíroznod körkörös mozdulatokkal öt másodpercen át.

8. Ha kész vagy, feküdj a hátadra, és húzd fel a lábaidat úgy, hogy a kezeddel elérd a talpadat. Fogd körbe az ujjaiddal, majd a kislábujjaidat hajlítsd be; ahol megérzed, hogy ennek hatására megfeszül a talpad, azon a ponton érdemes még néhány másodpercig végigmasszíroznod magad.

Mire a végére érsz, sokkal nyugodtabb hangulatba kerülsz, de a teljes siker érdekében a másik lábadon is végig kell csinálnod a lépéseket. Ez biztosan segíteni fog abban, hogy könnyebb legyen elaludnod este!

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba