6 pszichológiai trükk, ami segít, hogy elkerüld a kínos szituációkat

Szirák Viki
Írta: ,

Mindannyian kerültünk már kellemetlen szituációba, legyen szó egy kínos beszélgetésről vagy szimplán csak arról, hogy zavarba jöttünk, amikor hirtelen mindenki ránk figyelt. Ugye, milyen jól jönne ilyenkor egy képzeletbeli mentőmellény, ami azonnal kiránt a ciki helyzetből? Szerencsére néhány pszichológiai trükkel saját magadat mentheted meg ezekben a szituációkban!

Beszélgetésbe elegyedtél valakivel, aki láthatóan nem tudja, mikor kellene abbahagynia a társalgást?

Ha nem tudod, hogyan állíthatnád le kedvesen, de szeretnél végre elindulni, szakértők szerint egy apró trükköt kell csak bevetned.

Ejtsd el a kezedből azt, amit épp fogsz; pénztárca, egy füzet, a sálad - bármi lehet (de azért a telefonodra inkább vigyázz).

Azáltal, hogy egy ilyen "váratlan" eseménnyel megszakítod a beszélgetést, ő is csöndben marad pár másodpercre, ami lehetőséget ad neked arra, hogy megemlítsd, mennyire elszaladt az idő, és ne haragudjon, de muszáj elindulnod.

Az agyad azt gondolja, hogy akkor vagy nyugodt, ha épp eszel valamit. Ez az oka annak is, hogy sokan a stresszes szituációkban azonnal az ételek után nyúlnak.

Ha legközelebb olyan helyzetbe kerülsz, amikor idegeskedsz, érdemes lehet bevenned egy rágót, hogy lenyugtasd az idegeidet.

Persze egy állásinterjú közben, értekezleten vagy vizsgálaton ez nem bevethető, de az ezeket megelőző fél órában annál inkább!

Már az első percekben érezni fogod, hogy kezdesz ellazulni, így pedig könnyebben tudod venni az akadályokat.

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!