5 szuper, tudományosan is alátámasztott önbizalom növelő praktika

Írta: ,

A magabiztosság olyan, mint egy befektetés. Ha hiszel magadban és abban, amit csinálsz, előbb-utóbb mások is hinni fognak benne. Persze könnyű ezt mondani, hiszen a mai, kritikus szemléletű társadalomban mindannyian küzdünk bizonytalanságokkal, melyeket olykor rendkívül nehéz legyőzni. Íme néhány tudományosan is alátámasztott módszer az önbecsülésed helyreállításához!

A profilod ereje Kép forrása: pexels

1/5 A profilod ereje

A Cornell Egyetem közösségi média kutatói által készített tanulmány szerint a saját Facebook profilunk pozitív hatással lehet az önbecsülésünkre. A vizsgálat során 63 főiskolai hallgatót figyeltek meg. A diákokat bevezették az iskolai informatikai laborjába, majd pedig leültették őket egy-egy számítógép elé. Míg az egyik csoportnak saját Facebook profilját kellett tanulmányoznia, addig a másik az üres monitort bámulta. 

Ezt követően a hallgatóknak egy önbecsülésre vonatkozó kérdőívet kellett kitölteniük, amiből kiderült, hogy jóval magasabb önbecsülési pontszámot értek el azok, akik a kutatás idején a Facebook-profiljukat olvasgathatták, mint azok, akiknek nem volt hozzáférésük a számítógéphez. Ők ugyanis újra átélték az elmúlt időszakuk sikereit és boldog pillanatait! (Mások követésével ugyanakkor érdemes óvatosabban bánni, hiszen azzal épp az ellenkező hatást érheted el!)

 

Kezdj el sportolni! Kép forrása: pexels

2/5 Kezdj el sportolni!

A Children's Hospital of Eastern Ontario Research Institute egyik kutatása során megállapították, hogy a túlsúlyos tinédzserek önbizalma észrevehetően javul a testmozgás hatására. A kísérleti alanyoknak heti kétszer kellet edzeniük szabadidejükben 10 héten keresztül.

A tanulmány során, míg a 12 és 17 év közöttiek egyik része mozgással töltött ezt az időt, addig a másik fele videojátékokat játszott.  

A kísérleti idő letelte után, arra kérték a fiatalokat, hogy értékeljék önmagukat tanulási, szociális, valamint atlétikai képességeiket illetően. Bár kevés fizikai változás tapasztaltak a tinédzserek esetében a tudósok a kísérlet ideje alatt, azok a kamaszok, akik sportolással töltötték idejüket, mégis magasabb pontszámot értek el az említett önbizalom-teszten.

Húzd ki magad! Kép forrása: pexels

3/5 Húzd ki magad!

A szociálpszichológus Amy Cuddy Harvard Egyetemen végzett kutatása során arra jutott, hogy a megfelelő testhelyzet hatására szervezetünk tesztoszteron-szintje megemelkedik, kortizol-szintje pedig lecsökken, melynek következtében javulhat az önértékelésünk.


Ezt olvastad már? 5 önfejlesztő applikáció, amit érdemes letöltened


Tehát a legegyszerűbb önbizalom növelő módszer, ha kihúzod magad! Ez az egyszerű mozdulat már önmagában is sokat jelenthet önbecsülésed és közérzeted javításában. A magabiztosságot tükröző testtartás erőt sugároz saját magad és környezeted felé is.

Használj parfümöt! Kép forrása: pexels

4/5 Használj parfümöt!

A University of Liverpool tanulmánya során míg a férfi kísérleti alanyok egyik részét arra kérték, hogy használjanak antimikrobiális összetevőkkel ellátott illatosított dezodort, addig a másik felének illatmentes terméket adtak. Azok a férfiak, akik az illatosított verziót használták, elmondásuk alapján magabiztosabbnak és vonzóbbnak érezték magukat, mint a másik csoport.

Ezután az összes férfit lefotózták, majd arra kérték a nőket, hogy értékeljék a képen látott kísérleti alanyokat önbizalom szempontjából. Érdekes módon a nők azokat a férfiakat jelölték meg magabiztosabbnak, akik illatosított dezodort használtak. A kísérleti eredmények tehát azt mutatják, hogy érdemes az illatok erejét felhasználnunk, ha javítani szeretnénk az önértékelésünkön.

Öltözz a sikerhez! Kép forrása: pexels

5/5 Öltözz a sikerhez!

A ruhák erejét hajlamosak vagyunk alábecsülni, és figyelmen kívül hagyjuk azt a tényt, hogy az öltözködésünknek is komoly hatása lehet önbizalmunkra és mentális állapotunkra. A Kaliforniai Állami Egyetem professzorai szerint a jól megtervezett formális viselet megváltoztathatja az emberek gondolkodási folyamatait.

Az elegáns ruhák ugyanis segíthetnek, hogy erősnek és befolyásosnak érezzük magunkat. Sőt, az eredmények azt sugallják, hogy az öltöny látványa is befolyásolhatja a kognitív folyamatokat. Röviden tehát: ha fontos eseményre készülsz, mindig gondold át alaposan az öltözékedet, és azt, hogy milyen üzenetet közvetítenek rólad ruhadarabjaid!