5 olcsó önterápiás módszer, amitől jobban érzed magad

Szőke Angéla
Írta: ,
5 olcsó önterápiás módszer, amitől jobban érzed magad

Kép forrása: olly18/depositphotos.com

Beköszöntött az ősz, ami ugyan sokak kedvence a színpomás levelek és hűvösebb idő miatt, azonban együtt jár az esős, borongós napokkal is. A városban tehát ennek az évszaknak sajnos nemcsak a szép oldalával találkozunk, ami miatt sokan úgynevezett „évszakhoz kötött” depresszióba eshetnek, a napfény és a meleg hiánya ugyanis sokakban kelt negatív érzést. Ilyenkor segítségünkre lehet az ökoterápia, mely a természetet hívja segítségül kedélyállapotunk javítása érdekében.

Számos kutatás igazolja, hogy a természetben töltött idő fantasztikus hatással van a mentális egészségünkre, azonban mi a teendő, ha nagyvárosban élünk, ahonnan nincs karnyújtásnyira a nyugtató zöld? Az alábbi tippek segítenek megtalálni az ökoterápia jótékony hatásait a betondzsungelben is. 

Üldögélj egy szökőkút mellett

Ha egész nap az irodában ülsz, legalább ebédidő alatt mozdulj ki. Ha van a közelben egy park vagy szökőkút, fogyaszd el ott az elemózsiád, vagy munka után sétálj ki egy parkba. A víz, mint elem nagyban segítheti a meditációt.

Ülj le, csukd be a szemed, lélegezz mélyeket és hallgasd a víz hangját, minta a tenger vagy egy folyó lenne. A víz nagyon hatékony eszköz arra, hogy lecsendesítse kavargó érzelmeinket és csapongó gondolatainkat. 

Csak fényben lehet „látni”

Az őszi napokban egyre kevesebbszer mutatja meg magát a nap, ezért a ritka alkalmakat maximálisan ki kell használni. Ha látod, hogy kisütött, menj el sétálni és szívd be a sugarakat. Ha nem tudsz kimozdulni, menj ki az erkélyre, vagy akár csak nyisd ki az ablakot és állj egy kicsit a fényben. Ilyenkor csukd be a szemed és próbáld meg kisimítani az idegeidet.

Pár percnyi csendes elmélkedés a nap sugaraiban fürdőzve, lelki békével fog eltölteni és energiákat ad a folytatáshoz.

Ülj le egy fa alá

Minden nagyvárosban vannak parkok, melyek megbújnak a kőrengetegben. Keress egy padot egy fa alatt, vagy ülj le a fűbe és hallgasd, ahogy a szél fújja a leveleket. Ha van rá lehetőséged, csinálj ebből szokást. Egy idő után ismerősek lehetnek a játszadozó gyerekek, az ágra szálló madarak, illetve megfigyelheted, ahogy a fák lombja változik az évszakokkal, vagy ahogy tavasszal kinyílnak a virágok.

Amint megengedi az idő, dobd le a cipőd és sétálj egy kicsit mezítláb a fűben! Ezek a kis dolgok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a városban élve is szerves kapcsolatod legyen a természettel. 

A növények társaságában

A lakberendezők előszeretettel lehelnek életet egy lakásba azzal, hogy minden helységben elhelyeznek egy zöldnövényt. A zöldellő levelek látványa nemcsak nyugodtsággal tölt el, de még a produktivitást és a kreativitást is serkenti. Ha nem vagy olyan szerencsés, hogy lakásod ablakából lombos fákra láss, akkor otthonodba kell behoznod a természetet növények formájában.

A kertészkedés szintén igazi relaxáló és hasznos tevékenység, így a napi locsolás és a zöldekkel való foglalkozás is segít mentális egészséged növelésében. 

Aromaterápia

Ha nem látsz erdőre, sötét az otthonod, és nem vagy egy kifejezetten kertészkedő típus, akkor sincs veszve semmi, hiszen ilyenkor hívjuk segítségül az aromaterápiát, bizonyos illóolajok ugyanis segítenek megnyugtatni az idegeinket és az immunrendszert is erősítik. Használj olyan illatokat, mint a ciprus, vagy a fenyő, majd ülj le egy erdőt, vagy növényt ábrázoló kép elé.

Egy nagy poszter jó választás, de az is megteszi, ha a monitorodon nyitsz meg egy szép természetfotót. Nézd a képet, lélegezd be ményen a fák illatát és hagyd, hogy az otthoni ökoterápia jótékonyan hasson rád. 

Képek: selenitt/depositphotos.com, polinalebed/depositphotos.comthecotliar/depositphotos.com