Ez az egy mozgásforma segíthet a téli szorongásodon

Nagy Niki
Írta: ,

Az már régóta nem titok, hogy a rendszeres mozgás sokat tud segíteni a szorongáson – nem véletlen, hiszen boldogsághormonokat szabadít fel, amitől kevésbé látja borúsnak az ember a világot. Az alábbi azonban állítólag a leghatásosabb mozgásforma arra, hogy elűzd a téli rosszkedvet, és elejét vedd a szorongásnak!

A szorongás lassan népbetegséggé válik, ami nem is csoda, hiszen a világunk felgyorsult, sokkal stresszesebbek vagyunk, amit a szervezet így „vezet le”. Régóta nem titok, hogy a rendszeres mozgás segíthet a mentális problémák, például a szorongás, sőt, akár a depresszió enyhítésében is, egész egyszerűen azért, mert olyan hormonális változásokat indít be a szervezetben, amelyek természetesen jobb kedvet okoznak. Az már csak hab a tortán, hogy a legtöbb mozgásféléhez ki kell menni a lakásból a szabadba, sőt, akár még emberek közé is, ami megint kicsit csökkentheti a stressz-szintet, és megmenekíthet a szorongástól.

De melyik a leghatásosabb gyakorlat akkor, ha minél hamarabb szeretnél megszabadulni a rossz idő és a kevés napfény okozta téli borútól?

Nem a futás, nem a jóga, de még csak nem is a meditáció – állítólag a zumba az, ami ilyenkor a legtöbbet segít.

Én nem vagyok nagy zumbapárti, mert úgy gondolom, hogy formálódásra és fogyásra nem sok haszna van, de az kétségtelen, hogy a tánc segít levezetni a stresszt, és így csökkenti a szorongást és a depressziót is. Ráadásul jellemzően csapatban végzett tevékenységről van szó, az pedig már magában sokat segíthet a rosszkedven, ha kimozdulsz otthonról, emberek közé mész, és velük együtt mozogsz egy-két órán keresztül.

Ez az egy mozgásforma segíthet a téli szorongásodonKép forrása: nikitabuida/depositphotos.com

Sőt, a tánc azért is hozzájárulhat a mentális egészséged megtartásához, mert egyfajta önkifejező eszköz: ha ritmusra mozgatod a tested, az segít összekötni és szorosabb kapcsolatot kiépíteni a tested és az elméd között.

Arról nem is beszélve, hogy ahhoz, hogy egy zumbaórát végig tudj csinálni, oda kell figyelni a koreográfiára, ez pedig elvonja a figyelmed a mindennapi problémákról, és egy kicsit kikapcsolja az agyad.

Ha úgy érzed tehát, hogy elhatalmasodik rajtad a téli depresszió vagy az évszakváltás okozta szorongás, esetleg csak rossz a kedved a folyamatos borús időjárás miatt, indulj el zumbázni – a tudomány szerint ez a legjobb válasz a problémáidra, ha mozgásban szeretnéd levezetni a stresszt.