Mit tegyél, ha egy merő stressz vagy a mindennapokban?

Írta: ,

Mindegy, milyen munkád van, ha jól akarod csinálni a dolgod, az mindenképp stresszel jár (kivéve persze, ha jógaoktató vagy Balin, vagy valami hasonló). De mit tehetsz, hogy csökkentsd a munkahelyi stresszt, és minden bosszúság és nyomás ellenére megpróbálj olyan nyugodt maradni, amennyire csak tudsz?

Fogadd el, hogy véges az energiád! Kép forrása: abeautifulmess.com

Nagyon menő mostanában azt mondogatni, hogy bármire képesek vagyunk, csak akarnunk kell, és a határ a csillagos ég, bla­blabla... Igen ám, csakhogy a határ nem a csillagos ég, hanem a saját teljesítőképességed, ami igenis véges, bármennyire is próbálja az ellenkezőjét elhitetni veled az összes motivációs poszter.

Fogadd el tehát, hogy nem tudsz egyszerre mindent megcsinálni, nem érdemes magadra vállalni húszezer feladatot, és még bevállalni azt is, hogy kávét hozol mindenkinek, mert elárulom: ebből csak a kávékört fogod tudni tökéletesen kivitelezni... Ha túl sokat vállalsz, előbb­-utóbb a fejedre nő minden, és még akkor is teljesen kikészülsz, ha valóban sikerül elvégezned az összes feladatot. Érdemesebb kevesebb mindent csinálnod, de azokat jól és alaposan ­– senki nem várhatja el tőled, hogy szupernő legyél napi nyolc órában.

Mozogj! Kép forrása: tumblr, robotsonmeth

Ó igen, megint az a fránya mozgás! Márpedig biztos lehetsz benne, hogy nem tudod kikerülni – ha eleget mozogsz, a szervezeted stresszcsökkentő mechanizmusa beindul, és kevésbé érzed majd a nyomást, mintha egyáltalán nem mozgatnád a tested.

Elég reggelente egy nagy séta vagy néhány kör a futópályán, a lényeg, hogy elfáradj, és érezd, hogy dolgoztál egy kicsit.

A monoton edzésformák, mint például a futás, az úszás vagy a bicikli arra is nagyon jók, hogy kikapcsolják kicsit az agyadat, így fejben is lazíthatsz.