5 dolog, amit a mindfulnessen keresztül megtanulhatsz magadról

R. Szabó Zsuzsa
Írta: ,

A mindfulness a jelen pillanat tudatossága, nyitott és szelíd hajlandóság arra, hogy megértsd, mi történik benned és körülötted. Ítélkezésmentes, nyugodt állapot, amiben befogadóvá válsz és minden rezdülésedet képes vagy szeretettel szemlélni. Békességet teremt benned és szellemileg is felfrissít.

Hálával tartozol a testednek Kép forrása: unsplash.com

Gondolj bele, hogy néha mennyire evidensnek, magától értetődőnek vesszük, hogy a testünk jól funkcionál, nem vagyunk betegek, nem fáj semmink. Ha baj van, akkor pedig sokan sopánkodásba menekülnek.

A szervezetünk bizony minden lelki megzuhanásra reagál, és kijár neki a tisztelet. A mindfulness arra sarkall, hogy találj olyan perceket, órákat, amikor csak magadra koncentrálsz, kizárod a külvilág zsongását és a negatív gondolatokat.

Ilyenkor figyelj a lélegzésedre, figyeld meg, hogy milyen illatokat érzel, milyen hangokat hallasz és hogyan árad szét a testedben az önmagadra figyelés miatti béke.

Egyszer egy mindfulnessről szóló könyvben ezt olvastam és nagyon megérintett: Mikor figyeltél fel utoljára a saját lélegzésed hangjára? Ugye, milyen alapvető elvárás részünkről, hogy rendben legyenek a dolgok? Épp ezért légy hálás a testednek, a szerveidnek, a bőrödnek.

 

Az apró örömökre is fogékonnyá válsz Kép forrása: unsplash.com

A folytonos online jelenlét miatt sokkal gyorsabb reakciókhoz, válaszokhoz, üzenetváltásokhoz szoktunk, ömlenek ránk az információk és felületesebben kezelünk egy csomó mindent.

A mindfulness azt szeretné megtanítani neked, hogy ne menj el az apró kis örömforrások mellett csukott szemmel.

Állj meg néha, lassíts le. Nem kell minden pillanatban megfeszülni a sok tehertől, ami rád nehezedik, nem kell feleslegesen tépelődnöd azon, hogy milyen nehéz feladatok várnak még rád. Néha próbálj meg kizárólag a mostra koncentrálni, a jelen örömére.

Munkából hazafelé menet az úton próbáld meg megfigyelni az épületek szépségét, észrevenni egy-egy szép növényt.

Otthoni meditáció közben pedig mélyebben el tudsz merülni abban, hogy végigpörgesd az agyadban, hogy mi minden jó, kellemes dolog történt veled a nap folyamán.