Miért jó meditálni? Sajátítsd el te is a 2500 éves technikát

Írta: ,

A rendszeres meditáció gyakorlása mellett számtalan érv sorakozik: a szervezetben megnő az endorfin termelődése, növekszik koncentrációs képességünk,  vérnyomásunk csökken, idegrendszerünk lenyugszik, így valódi megoldást jelent a mindennapi stressz kezelésére is. A helyes meditáció elsajátítása azonban csak külső szemlélők számára tűnik egyszerűnek, valójában komoly erőfeszítést igénylő munka. Hosszú út áll azelőtt, aki ezzel a módszerrel tenné jobbá életét és csak keveseknek adatik meg, hogy megfelelő vezetőt találjanak hozzá környezetükben. Jó hír azonban, hogy hamarosan online lehetőség nyílik erre!

A rendszeresen meditálók arról számolnak be, hogy kevesebbet idegeskednek, javul a memóriájuk, jobban tudnak tanulni, személyiségük pedig rendezettebbé, harmonikusabbá vált. Másokkal szemben is toleránsabbak és türelmesebbek lesznek, így alapvetően javul a kapcsolataik minősége. Figyelmüket jobban tudják fókuszálni, és nagyobb kontrollal bírnak saját érzelmeik felett.

Többfajta meditációs forma is létezik, a Vipassana – melynek jelentése: úgy látni a dolgokat, ahogy azok valójában vannak – India egyik legősibb meditációs technikája, több mint 2500 évvel ezelőtt kezdték tanítani. A meditálók a gyakorlással fokozatosan elérik, hogy életüket úgy lássák, ahogyan az van, és nem úgy, ahogy látni szeretnék. A Vipassana folyamatos gyakorlásával elérhetjük, hogy feloldódjon a mindennapi élet során felhalmozódott feszültség, kiegyensúlyozottabbá válhat életünk, megszüntethetjük a boldogságunkat akadályozó gócpontokat.

„Ezt a meditációt bárki gyakorolhatja, nem kell hozzá buddhistának lenni, nem kíván hittételeket. Senkit nem áltat hamis ígéretekkel, nem kínál gyors megvilágosodást, de a rendszeresen gyakorlónak mélyreható változásokat hoz az életébe.” – állítja Dhamma Sun, aki maga Dél-Kelet Ázsiában sajátította el a technikát és hozta Magyarországra. Évek óta vezet tanfolyamokat az Első Vipassana Meditációs Központban, de ősztől szeretne olyanokat is megtanítani a technikára, akiknek helyhez, időhöz kötött életébe eddig nem fért bele egy 8 hetes budapesti kurzus. Az online tanfolyam lehetővé teszi, hogy megússzuk az utazási időt és költséget, mégis személyes útmutatás mellett, egyéni igényekhez igazodva, óráról órára sajátíthatjuk el a vipassana meditáció alapjait.

A másfél órás alkalmakon akár több százan is részt vehetnek egyszerre, miközben teljes intimitásban, otthonuk kényelmében tanulhatnak, kérdéseikre pedig a technika segítségével rögtön választ is kapnak.