Megbocsátani is tudni kell, nemcsak bocsánatot kérni. Okok, amiért meg kell tanulnod

Irimiás Alíz
Írta: ,

Az ember a túlélés érdekében megtanulta elkerülni a fájdalmat. Bár ez nagyszerű módszer arra, hogy ne érezzük, ha valami fáj, de nem jelenti azt, hogy ezáltal sértetlenek is maradtunk. A gyógyulás némi szenvedéssel jár, és ilyenkor a boldogtalanság szinte természetes. Ettől megszabadulni viszont felemelő, katartikus élmény – a megbocsátás olyan felszabadító érzés, ami helyreállítja a lelki egyensúlyunkat. A harag elengedése ráadásul nemcsak a hangulatodra, de az egészségedre is pozitív hatással lehet: a megbocsátással önmagunkat ajándékozzuk meg, felszabadítva a bennünket emésztő haragot, keserűséget és dühöt, vagyis minden olyan negatív érzelmet, ami káros lehet az egészségünkre.

A megbocsátás persze nem megy könnyen. Ha mégis képesek vagyunk rá azonnal, azzal csupán elnyomjuk a saját fájdalmunkat, pedig mérgesnek lenni arra, aki megbántott, teljesen rendben lévő dolog. Ha azonban hosszú idő után sem vagyunk képesek megbocsátani, ott már neheztelésről van szó, ami sokkal bonyolultabb lelki problémákhoz vezethet.

A megbocsátást elsősorban magunkban kell keresnünk, és kissé megfoghatatlan dolog sokak számára, mivel elsősorban az eszükkel szeretnék megérteni a lényegét.

Ahhoz, hogy ez mégis gördülékeny lehessen, néhány lépcsőfokon érdemes végigmenni, hogy megtanuljuk, hogyan is lehet megbocsátani: