Meditációs gyakorlatok, amelyek azonnal csökkentik a stresszt és a szorongást

Zabolai Margit
Írta: ,

Moss kezet rendszeresen, ne nyúlj az arcodhoz és ha teheted, maradj otthon. Ezeket tudod most megtenni, hogy csökkentsd a koronavírus terjedését, és óvd az egészségedet. De legalább ilyen fontos, hogy gondolj a mentális egészségedre is!

A szorongás és az elszigeteltség is megbetegíthet

Értelemszerűen a jelenlegi helyzetben az első és legfontosabb, hogy a járványt megállítsuk, de ez nem zárja ki, hogy mentálhigiénédre is figyelmet fordítasz.

A bizonytalanság, a szorongás, a mindennapok hirtelen megváltozása, a társasélet beszűkülése és a bizonytalanság ugyanis komoly lelki károkat okozhat, ezek a panaszok pedig később akár fizikai tünetekhez is vezethetnek.

Régóta ismeretes, hogy összefüggés van a tartós szorongás és a vérnyomáspanaszok, de még az anyagcsere-betegségek, sőt akár a gyomorpanaszok, fekélyek kialakulásában is. A beszélgetés – akár telefonon, videóhíváson keresztül – az olvasás, a zene vagy egy hobbi űzése sokat segíthet, ahogyan az alábbi meditációs gyakorlatok is. Ha pedig úgy érzed, egyedül nem tudsz megbirkózni a rossz érzésekkel, de szégyellj segítséget kérni! Számos terápiás szakember ajánlotta fel az elmúlt napokban az ingyenes segítségét akár telefonon, akár Skype-on keresztül, ha úgy érzed, jót tenne neked, keresd fel őket!

A napüdvözlet az egyensúly, a mozgás, a ritmus és a légzés tökéletes összhangját kívánja meg, ami a meditáció előszobája.

Viszonylag egyszerű gyakorlatsor, a tökéletes kivitelezés azonban komoly gyakorlást és koncentrációt igényel, amihez mindennapos gyakorlás szükséges.

Jó ötlet lehet, ha minden reggel ezzel indítod a napodat, így egy kicsit jobban össze tudod rendezni a gondolataidat, elmúlik a stressz és beindul a keringés és az anyagcsere, testileg és szellemileg is frissebb leszel.

Ebben a videóban például teljesen kezdőknek magyarázzák el a Surya Namaskar minden egyes lépését. A napüdvözlet gyakorlatilag minden jógaiskola része, így remek módja lehet annak is, hogy magával a jógával ismerkedni kezdj, de ha csak egy egyensúlyba hozó gyakorlattal ismerkednél meg, akkor is itt érdemes kezdeni.

A mindfulness meditáció lényege, hogy a pillanatban vagy jelen, és nem hagyod, hogy a múlt vagy a jövő eseményei befolyásoljanak, stresszhatásként érjenek. A Mayo Clinic szerint a mindfulness egy olyan meditáció, melynek során arra koncentrálsz, hogy intenzíven felismerd a pillanatot, amiben éppen vagy, anélkül, hogy megpróbálnád értékelni vagy értelmezni azt.

A mindfulness gyakorlása magában foglalhatja a figyelmes légzést, az irányított gondolatokat és a testtudatosítást. Mivel a lényege, hogy tökéletes, 100%-os figyelmet fordítasz arra, amit éppen csinálsz, akár mosogatás vagy zuhanyzás közben is gyakorolhatod.

Figyeld a mozdulataidat, a hangokat, hogy milyen érzetek keletkeznek a testedben. Mindent, ami a pillanatban történik, és semmi mást. Bármi, ami tökéletes figyelmet igényel, mindfulness meditáció lehet, így akár takarítás vagy más munka elvégzése közben is gyakorolhatsz.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv