Meditációs alapok kezdőknek – Csak rád van szügség hozzá!

Kovács Andrea
Írta: , Frissítve:
Meditációs alapok kezdőknek – Csak rád van szügség hozzá!

A meditáció a legjobb, amit tehetsz az egészségedért és a boldogságodért. Egyre több embert foglalkoztat a téma, de azt gondolják, ahhoz, hogy működjön, nagy spirituális gurunak kell lenniük, így inkább bele se vágnak. Ha te is régóta szeretnéd már kipróbálni a meditálást, akkor megnyugtatunk, mert semmi egyéb nem kell hozzá, csak TE!

A szokás hatalma Kép forrása: lisatiffany.com

Fontos, hogy a kezdeti elhatározás kitartson az év minden napján, ezért az a legjobb, ha a meditációt a szokásoddá alakítod.

Egyeseknek például nagyon bevált a reggeli, felkelés utáni szeánsz, így energikusan indul az egész napjuk, de ha te nem vagy az a korán kelős típus, akkor lehet, hogy este, a munka utáni időszak az ideális számodra.

Nem kell hosszú órákkal számolnod, mindössze 5 perc is elegendő ahhoz, hogy minden zajt kizárj az elmédből és megtapasztald a csend hatalmát.

A gyakorlatok Kép forrása: hickies.com

Először csak figyelj a légzésedre – vegyél mély levegőt és ereszd ki szépen, lassan. Közben ne gondolj semmire, csak érezd, ahogy kitágul a tüdőd, majd koncentrálj a levegőre, amit kifújsz.

Nem baj, ha eleinte érkeznek nem oda illő gondolatok, ez csupán annak a jele, hogy a fejed tele van, és nem tudod még kizárni a zajt, de pont ebben lesz segítségedre a meditáció.

Figyeld meg, hogy mi jár a fejedben, aztán engedd el az összes gondolatodat. Engedd el a munkahelyről, vitákról, kapcsolatokról vagy csekkekről szóló gondolataidat, mert abban a pár percben csak te létezel. Arra az időre megszűnik a külvilág és megtanulsz pusztán létezni.