Meditáció otthon, kezdőknek

Szendrey Adrienn
Írta: ,
Meditáció otthon, kezdőknek

A meditáció egy belső nyugalmi tudatállapot, végső célja a lelki béke elérése. Ha szeretnéd kipróbálni és elsajátítani a keleti bölcsesség egyik legnagyobb lélekgyakorlatát, ismerj meg többet a misztikus meditációról és érd el a teljes éberség állapotát!

Mikor meditálj?

Gyakorlatilag a meditációt bármikor, éjjel-nappal végezhetjük, de próbáljuk megteremteni a következetességet - minden nap ugyanabban az időben és helyen végezzük. Hagyományosan reggel tartják, ilyenkor kevésbé valószínű, hogy a nap zaja megzavar, de a kora este is jó. Étkezés után várj legalább fél órát, így az emésztés nem zavarja meg a meditációt.

Egy átlagos meditáció időtartama napi öt-tíz perc, de ezt fokozatosan öt percekkel meghosszabbíthatjuk. A rövid rendszeres ülések jobbak, mint a ritka hosszú meditációk.

Ne meditálj, ha elfoglalt vagy, esetleg túlzott mennyiségű koffein/alkohol van szervezetedben, ami megzavarhat. Ha álmos vagy, esetleg étkezés után vagy, ne meditálj, mert könnyen elaludhatsz.

Ha depressziós érzések vannak benned, a meditáció túl nagy koncentrációt igényel, ettől pedig még rosszabbul érezheted magad.

Hol meditálj?

Célszerű otthonodban egy különleges helyet létrehozni ebből a célból. Legyen kényelmes és csendes, kellemes és meleg.

Lehet egyszerűen a szoba sarkában.

Kapcsold ki az elektronikai berendezéseket, akár füldugót is használhatsz.  Segít ellazulni, ha közben látod a természetet.

Fókuszban

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz