Máris lefárasztott ez a hét? Így eressz le otthon, ha túl sok volt a stressz

Írta: ,

Ha egy kicsit besűrűsödtek a dolgok a munkában, gond van a szeretteiddel vagy a barátaiddal, esetleg csak szimplán időhiányban szenvedsz, hajlamos lehetsz arra, hogy többet stresszelj. Ha nehezen viseled a nyomást, akkor bevethetsz néhány trükköt otthon is, ami segít ellazulni, kevesebbet idegeskedni. Próbáld ki ezeket, hogy lekerüljön a nyomás a válladról egy időre!

Keserűsós fürdő

A keserűsóban magnézium és szulfátok találhatók, amelyek segítik a szervezetet a méregtelenítésben, és a bőrön keresztül könnyen felszívódva ellazítanak.

A keserűsós fürdő már csak amiatt is hatékony relaxációs technika, mert legalább 40 percet kell rá szánnod: az idő felében ugyanis méregtelenít a szervezeted, míg a maradékban fejti ki ezek az ásványi anyagok a jótékony hatásukat. Egy kád vízhez nagyjából ½ - ¾ csésze keserűsót számolj, majd merülj a habokba!

Masszázs

A stressz egyik legkellemetlenebb hatása, hogy az izmaid teljesen be tudnak tőle kötni, a hátadon, nyakadon csomók alakulnak ki. Ezen a lazító fürdő is segíthet valamennyit, de leginkább a masszázs fejti ki jótékony hatását. Ha nincs pénzed masszőrre, és nincs aki átmasszírozzon, egy masszírozó ülésalátét, vagy bármilyen kézi masszázseszköz segíthet.

Ha a fejed fáj inkább a stressz miatt, érdemes megtanulnod egy-két fejmasszázs fogást – akár könyvekből vagy videókból –, amit bármikor alkalmazhatsz magadon.

Citromfű tea

Az egyik legjobb nyugtató hatású gyógynövény a citromfű, amely kisimítja az idegeket. Napi 2-3 csészével érdemes belőle fogyasztanod, lehetőleg délután és este, hogy utána tudj pihenni, aludni is. Egy csésze tea elkészítéséhez egy teáskanál szárított gyógynövényre lesz szükséged, amelyet le kell forráznod, majd 10 percig állni hagynod. Ezután szűrd le, majd élvezd a teád!

Tornázz!

A mozgás az egyik legjobb endorfintermelő, és segít ellazulni is. Igazából bármit tornázhatsz, amihez kedved van, a jógától kezdve, a táncon át az aerobikig, de akár sétálhatsz is egy nagyot a friss levegőn. Ha kutyusod van, vidd őt is magaddal a szabadba, hiszen ez neki is jót tesz, plusz a háziállat is nyugtatóan hat a fáradt idegekre.

Nevess!

Akárcsak a mozgás, a nevetés is egy kész terápia, ha stresszes vagy. Gondold át, mi az, ami garantáltan megnevettet: egy stand-up show vagy improvizációs színházi előadás, a kedvenc retró vígjátékaid, esetleg a barátaid humora? Akármi is az, ami a te nevettető szered, tedd azt, amikor csak lehetőséged van rá!

Méregtelenítés

Ha a szervezeted tele van méreganyagokkal, sokkal fogékonyabb leszel a stresszre is, ezért időnként érdemes egy detox-kúrát tartanod, főként ha éppen stresszes napjaidat éled. Amit mindenképpen zárj ki, az a nikotin és a koffein, hiszen ezektől csak még jobban pörögni fogsz, amikor le kellene nyugodnod.

A finomított ételeket is zárd ki, amennyire lehet, tedd le egy időre a nagyon cukros ételeket. Egyél minél több rostot, mert akár hiszed, akár nem, az, hogy a beleid milyen állapotban vannak, nagyban befolyásolja a hangulatodat is. Ha elég rostot juttatsz be, rendben van az emésztésed és könnyedén távozik a salakanyag, a kedved is jobb lesz, és könnyebben megnyugszol.

Egyél egy kis tésztát

Tudjuk, hogy sokan csokit ajánlanak, ha valaki stresszes vagy boldogtalan, de mi inkább azt javasoljuk, hogy egy héten fogyassz 1-2 adag tésztát, a szénhidrát ugyanis jótékonyan hat a szerotonin szintedre: ez szükséges ahhoz, hogy vidám és kiegyensúlyozott lehess. Tésztából érdemes durum vagy teljes kiőrlésű típust választanod, amit zöldséges feltéttel, egy egyszerű paradicsomszósszal vagy sovány hússal fogyaszthatsz.