Lenyűgöző kutatások, amik bizonyítják, hogy sírni jó

Írta: ,

Néha nem árt kiereszteni a fáradt gőzt, mert testnek és léleknek is jót teszünk vele. A New York Times riportere Benedict Carey úgy említi a könnyeket, mint “érzelmi izzadás”. A sírás gyógyír. A test, a szellem és a lélek együttes válasza arra, ahol a szó már nem elég.

Jobb, mint az antidepresszáns Kép forrása: huffingtonpost.com

1/5 Jobb, mint az antidepresszáns

Bármilyen meglepő egy kiadós sírás segít eltávolítani a stressz miatt felgyülemlett méreganyagokat a szervezetből. Persze ez nem azt jelenti, hogy most azonnal állj neki a hagymapucolásnak, hiszen sírás és sírás között is óriási különbség van. Viszont, kutatások bizonyítják, hogy ha egy stresszes helyzet miatt sírsz, a könnyek kimossák azokat a kemikáliákat amik megemelik a kortizol, azaz a stresszhormon szintjét.

Az érzelmi könnyek segítségével a szervezet a megbomlott egyensúlyi rendszer helyreállítására törekszik. Erős érzelmi hatásra intenzív hormontermelés indul meg szervezetünkben, és a túlzott mennyiség egy részétől valószínűleg a sírás segítségével szabadulunk meg.

Ezért van az, hogy egy kiadós bömbölés után a legtöbb ember fizikailag, hangulatilag is másképp érzi magát. Általában nyugodtabbak, felszabadultabbak, megkönnyebbültek vagyunk. Akár egy jó masszázs.

Fájdalomcsillapító? Kép forrása: dancamacho.stfi.re

2/5 Fájdalomcsillapító?

2006-ban végeztek egy kutatást, ami azt bizonyítja, hogy az immunrendszer szabályozásában is segít a sírás. A kísérlet során, ekcémában és latex-allergiában szenvedő beteget kértek meg, hogy nézzenek meg egy romantikus filmet.

A film előtt és után a kutatók latexet helyeztek az alanyok bőrére, és megvizsgálták a reakciót. Csodák csodája, azoknál, akik elpityeredték magukat, kisebb bőrreakció jelentkezett, mint akik nem.

Sőt! Egy másik kutatásból pedig úgy tűnik, hogy akik kevésbé érzelmesek és nehezebben könnyeznek meg egy-egy dolgot, több fájdalmat éreznek, mint akik gyakran elsírják magukat.

3/5 Sírás = biciklizés?

A Kaliforniai Egyetem orvosai szerint, a zokogás izomlazító, leviszi a vérnyomást és növeli a vörösvérsejtek oxigénfelvelvő- képességét is.

Sőt, egyenesen infarktusmegelőző, hiszen egy-egy nagyobb bőgés, akár negyedórás biciklizéssel egyenértékű fizikai változást is képes előidézni a szervezetben.

Közösség építő Kép forrása: sexyconsciousawake.com

4/5 Közösség építő

Ashley Montagu író szerint a pityergés akár még közösség építésben, kommunikációban is segíthet.

Hiszen, ha valaki síró embert lát, általában megkérdezi, mi a baj, segíthet-e valamiben?

A történet pedig nem szokott ezen a szinten leragadni, mivel szívesen emlékezünk vissza arra, hogy ki segített rajtunk, amikor bánatosak voltunk, vagy érdeklődött a hogylétünk felöl.

Függőség ellen csodaszer Kép forrása: indieultra/tumblr.com

5/5 Függőség ellen csodaszer

Több beszámoló szerint, könnyebben tették le káros szenvedélyeiket azok az emberek, akik tudatosan megengedték maguknak, hogy néha elgyengüljenek és nem küzdöttek az érzelmek ellen.

A cigit, alkoholt vagy az esti nassolásokat, amikkel addig a stresszt próbálták enyhíteni, felváltották a könnyek.