A leghatékonyabb agykontroll technikák, amikkel tudat alatt manipulálnak téged

A leghatékonyabb agykontroll technikák, amikkel tudat alatt manipulálnak téged

Címlap / Életmód / Egészség / A leghatékonyabb agykontroll technikák, amikkel tudat alatt manipulálnak téged

Az elme törvényei egyetemesek, ez bizonyított tény, hiszen EKG vizsgálatokkal nyomon követhetőek a benne végbemenő változások. Az ismert béta állapotban a gondolatok folyamatosan cikáznak az agyban, ám kutatások szerint léteznek ennél a szintnél intenzívebb, magasabb frekvenciák is. De mi a helyzet az alfahullámokkal, és a tudatalattit befolyásoló technikákkal? Ezekből mutatunk ma néhányat!

Nem csalás, de ámítás

A béta hullámoknál alacsonyabb frekvencián mozog az alfa állapot, amikor az elme nyugodt, a gondolati hullámok kisebbek. Itt tevékenykednek a pszichológusok is, ha hipnózissal gyógyítják a betegeket, és ide kerülhetsz akkor, ha meditálsz – ha pedig profin űzöd az agykontrollt, még mélyebbre is juthatsz. De gondoltál már arra, hogy bizonyos technikákkal észrevétlenül is befolyásolják a gondolataidat? Ha nem, akkor eláruljuk, ez egy jól ismert módszerpéldául a reklámiparban.

Mivel a külvilágból érkező jelek –bizonyos mértékig – öntudatlanul befolyásolják gondolatainkat, elménk könnyen becsaphat minket. Figyelmen kívül hagyod a jelentéktelennek tűnő dolgokat, azok mégis hatással vannak rád.

Ilyen, amikor ösztönösen értékeled mások testbeszédét, a nélkül, hogy erre külön gondolnál.

A szakemberek annak érdekében, hogy elérjék céljaikat (pl. politikusok, hogy megnyerőek legyenek, vagy marketinggel foglalkozó cégek azért, hogy nagyobb eladási számmal bírjanak), különféle praktikákat vetnek be a nagyközönség meggyőzésére.

Ezekből hoztunk most egy csokorra valót azért, hogy téged kevésbé könnyen lehessen rászedni, vagy legalábbis tudatosabban képes legyél figyelni az egyébként tökéletesen működő rendszerekre. Persze nem lesz könnyű dolgod, hiszen a ma technika mellett tényleg észrevétlenül is képesek befolyásolni a véleményünket. Mindjárt meglátod, hogyan!

Sugalmazó szavak használata

A szakemberek a teljesen hétköznapinak, normálisnak ható, de mégis sugalmazóbb és engedékenyebb szavakat használják a meggyőzés során.

Ezek a szavak általában az érzékszervekre is hatnak, inkább sugalmaznak, lágyan közelítenek, mint követelnek, vagy nyilvánvalóvá tesznek.

Emiatt úgy érezheted, hogy a döntés a te kezedben van, szabadon választhatsz. Mindez akár egy – számukra – kedvező lelkiállapotot is előidézhet nálad, amiben már sokkal könnyebb meggyőzni.

Minél tovább hallgatod ezeket a szavakat, mondatokat, annál egyszerűbb lesz irányítani.

 

Személyes elemzés

Amennyiben személyesen történik a meggyőzés, nem például egy reklám során, akkor a szakképzett emberek személyre szabottan állítják össze meggyőzési technikájukat.

Ez azt jelenti, hogy úgy alakítják ki veled a kapcsolatot, ahogy az számodra a legkényelmesebb – számukra pedig ezáltal a leghasznosabb.

Tehát figyelik, mennyire vagy zárkózott, milyen témákban lehet közelebb kerülni hozzád, mitől mosolyogsz, mikor válsz elutasítóvá.

Olyan kifinomult formában tudják elemezni a testbeszédedet, hogy maximálisan kiszolgáltatott leszel a javaslataikkal, akaratukkal kapcsolatosan.

Megváltoztatott hanghullám

Ha hiszed, ha nem, teljesen másként hat ránk ugyanaz a szöveg attól függően, milyen ritmusban és milyen hanghullámon jut el hozzánk.

A hanghullám megváltoztatásával akár azt is el lehet érni, hogy a tudatos elmét megkerüljék a hallottak, és egyenesen a tudatalattidhoz szóljanak.

Ez az egyik legnehezebben kiszűrhető módszer, ugyanis mindösszesen annyi történik, hogy az adott szavakat egy bizonyos, monoton stílusban adják elő.

Hasonló eredménnyel jár, ha az emberi szívverés üteméhez közeli ritmusban beszélnek a szakértők, ez szintén könnyebb befogadást idéz elő a hallgatóság részéről.

A figyelem irányítása

Megannyi kutatás alapján a tudósok már pontosan tudják, mire fogsz figyelni egy kép, reklám megtekintése során. Rengeteg ember reakcióit elemezték, megfigyelték a szemmozgásokat, a pupillák tágulását, vagy éppen a légzésmintázatot.

Ennek megfelelően tudatába kerültek, hogyan érzékeljük és dolgozzuk fel a beáramló információkat.

A jelenlegi (hivatalos) álláspont alapján a tanulmányok kevésbé megbízhatóak, mert túl sok tényezőt tartalmaznak, és meglehetősen bonyolultak.

Mégis könnyen felhasználhatják a reklámok gyártása során a kapott eredményeket, hiszen például érdemes oda helyezniük a tudatalattira ható tárgyakat, színeket, ahova a legtöbben automatikusan fókuszálunk.

 

VIDEO Melyik színt utálod a legjobban?

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!