Lassíts a tempón! – Digitális méregtelenítés internetfüggőknek

Írta: ,

A technológia beszivárgott az életünk szinte minden területére. Az okostelefonoknak köszönhetően bárhol és bármikor elérhetőek vagyunk nem csupán a barátaink, de főnökünk számára is. Ha te is azok közé tartozol, akik két percenként ellenőrizgetik az üzeneteiket és a közösségi oldalakat, lehet, hogy eljött az ideje egy kis digitális diétának!

A laptopnak nem a hálószobában a helye! Kép forrása: freepeople.com

1/5 A laptopnak nem a hálószobában a helye!

Ha te is a telefonodat böngészed elalvás előtt, netán rendszeresen a tévére alszol el, akkor itt az ideje, hogy új helyet keress a lakásban az elektronikai készülékeknek! Lehetetlen küldetésnek tűnik? Akkor máris eggyel több okod van arra, hogy belevágj az átalakításba.


Így hangold rá a szervezeted az alvásra


Kutatások bebizonyították, hogy az elektronikai készülékek által kibocsátott kék fény megzavarja a szervezet biológiai óráját, így fáradtan és zaklatottan ébredsz reggel, arról nem is beszélve, hogy mindez a szexuális életednek sem tesz jót! Éppen ezért, ha lehet, száműzd az alvás helyszínéről a technológiát és cseréld le a telefonodat egy régi típusú ébresztőórára!

Szakadj el a munkahelyi emailektől! Kép forrása: leseclaireuses.com

2/5 Szakadj el a munkahelyi emailektől!

Az okostelefonok vezérelte világban szinte lehetetlen elszakadni a munkától és kizárólag a családra, illetve a barátokra koncentrálni. Fontos azonban, hogy határokat szabj az email-áradatnak!

A Future Work Centre kutatása szerint azok az emberek, akiknek telefonja automatikusan jelzi, ha email érkezett, stresszesebbek és frusztráltabbak, mint azok, akik nem rendelkeznek ilyen applikációval!

A megoldás? Jelölj ki magadnak bizonyos időpontokat a nap folyamán, amikor elolvasod az emaileket, illetve a különböző üzeneteket, vagy egyszerűen törlöd a munkahelyi emaileket jelző alkalmazást a mobilodról!

Keress egy hobbit távol a számítógéptől! Kép forrása: tumblr, lostbeyondrepair

3/5 Keress egy hobbit távol a számítógéptől!

Manapság már a barátokkal töltött idő, valamint az olyan hétköznapi szabadidős tevékenységek, mint a mozizás vagy a közös koktélozás sem állít meg minket abban, hogy az internetet böngésszük. Éppen ezért a jövőben próbálj meg beiktatni mindennapjaidba olyan egyszerű tevékenységeket, programokat is, amelyeknek semmi köze az internethez vagy a modern technológia vívmányaihoz!

Kezdj el kocogni, úszni, vagy indulj hosszú sétákra a pároddal! Vond be a digitális méregtelenítésbe a barátaidat is! Próbáljatok ki egy játékot: a pubban mindenki fordítsa képernyővel lefelé a telefonját. A mobilokra érkező üzeneteket, hívásokat tilos megnézni, aki mégis megszegi a szabályt, az a társaságból mindenkit meghív egy italra!

Csökkentsd az interneten töltött időt! Kép forrása: decouart.com

4/5 Csökkentsd az interneten töltött időt!

Vannak, akik számára már az is nehézséget okoz, hogy akár néhány percet is internet nélkül töltsenek. Ha te is állandóan sürgető késztetést érzel arra, hogy a Facebook profilodat ellenőrizgesd, úgy fogd magad digitális diétára!

Mint minden diétát, ezt is apró lépésekkel érdemes kezdeni.

Először csak 15 percet szüneteltesd az internethasználatot, majd növeld folyamatosan a digitális méregtelenítéssel töltött időt egészen addig, amíg úgy nem érzed, hogy néhány órára gond nélkül el tudsz szakadni az online világtól.

Élvezd a csendet! Kép forrása: tumblr, sensualisima

5/5 Élvezd a csendet!

Az emberek manapság ebben a zajos, rohanó világban elfelejtik értékelni a pillanat varázsát és a csend erejét. Folyamatosan késztetést érzünk arra, hogy csináljunk valamit, az egyszerű semmittevéssel, pihenéssel töltött időt pedig unalmasnak tituláljuk.

Ha szeretnél megszabadulni a stressztől, és egy időre elszakadnál a hétköznapoktól, próbáld ki a mindfulness meditációt!

Ez tulajdonképpen egy aktív meditatív állapot, mely során figyelmünk a jelenre irányul. Ilyenkor ítéletmentesen, a távolból vizsgáljuk érzéseinket, gondolatainkat, és a minket körülvevő világot.