A következő pszichés erőkre van szükséged az egészséged megóvásához

R. Szabó Zsuzsa
Írta: ,
A következő pszichés erőkre van szükséged az egészséged megóvásához

Kép forrása: unsplash

Néha akaratunkon kívül kizökkenek a dolgaink a rendes kerékvágásból és felborul a lelki egyensúlyunk. A stresszes időszakok sajnos képesek negatív hatást gyakorolni az egészségre és a jóllétre. A nehéz élethelyzetek próbára tehetik a lelket és testet is. Ezekre a pszichés erőkre tudsz támaszkodni, hogy megóvd az egészséged.

Mentális fegyelem

Egy gondterhes periódusban, egy feldolgozhatatlannak tűnő veszteség megélésekor gyakran rossz szokásokat veszünk fel. Káros szenvedélyeknek is hódolhatunk azokban az időszakainkban, amikor úgy érezzük, kicsúszott a lábunk alól a biztosnak hitt talaj. Mentálisan fegyelmezettnek lenni iszonyatosan nehéz ilyenkor. 

Ha megpróbálsz nagyon erős maradni fejben és tovább bírsz nézni az átmeneti problémás napokon és heteken, akkor tudatosan elkerülheted az ártó dolgokra történő rászokást. A legkönnyebb ilyenkor a cigarettára, az önjutalmazó nasikra rászokni, vagy keményebb megpróbáltatások és fájó szakítások után akár nyugtatókra is. 

Erősnek lenni fejben bizony igen nehéz olyan esetekben, amikor úgy érzed, hogy szétzuhantak körülötted a dolgok. 

A sport sokat segíthet a mentális fegyelem kialakításában és a felgyűlt feszültség levezetésében is.

Szeretet megtapasztalása

Ahhoz, hogy tudj töltekezni, szükség van kellemes interakciókra, megértő barátokra, szeretetteljes közegre. Mindenki vágyik rá, hogy úgy szeressék, ahogy van, a hibáival együtt is. Ha vannak erős baráti kapcsolataid, családi kötődéseid, akkor legyél értük hálás!

Egy szeretetteljes ölelés, egy baráti beszélgetés, egy szeretgetős összebújás a pároddal erőt adhat a továbblendüléshez. Egy hűséges háziállat is rendkívül sok energiát és kedvességet tud adni!  Ápold a számodra fontos kapcsolataidat, hogy mindig érezd a féltő szeretett magad körül. 

Stresszkezelés

A stresszel való megküzdés függ a személyiségedtől, a támogató környezet meglététől vagy annak sajnálatos hiányától és a stresszt okozó dolog mivoltától is. Ha kialakítasz magadnak olyan módszereket, rituálékat, amik segítik a stresszhelyzetek kezelését, akkor ezek rutinná is válhatnak. 

Nem kell nagy dolgokra gondolni. Nekem például az vált be, hogy jó nagy sétákat teszek a környéken, kis utcákon bóklászok, nézegetem a természet kis csodáit, egy szép tollú madár vagy egy fatörzsre ragadt pihe látványa is megnyugtat.

Mozgásban lenni azért jó, mert a tépelődés passzív állapotban sokkal megterhelőbb. 

Derűlátás

Ha most az jutott eszedbe, hogy derűlátónak lenni sokszor nagyon nehéz, szinte lehetetlen, akkor pontosan tudom, hogy mire gondolsz! Hogyan legyél optimista egy olyan helyzetben mondjuk, amikor úgy érzed, minden ellened van, csalódtál valakiben vagy anyagi gondjaid vannak? A legerősebb érv talán az, hogy nem keseredhetsz el annyira, hogy a pesszimizmus eluralkodjon feletted, mert akkor nem veszed észre azokat a mentőöveket, amiket a környezeted dob feléd.

A pozitív energiák bizony nem mindig jönnek, de ha nem csukod be a szemed és hagyod, hogy a legapróbb kis kedvesség, gesztus, örömforrás megtaláljon, képes leszel optimistábban látni a dolgaidat.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv