Konfliktusaid megoldása 4 lépésben: az erőszakmentes kommunikáció

Írta: ,

Ahol legalább két ember összejön, ott hamar kialakulnak konfliktusok és viták. Marshall Rosenberg pszichológus az erőszakmentes kommunikáció kitalálója, akinek módszere megtanít arra, miként kezelheted konfliktusaidat úgy, hogy ne válts ki másokból sértődést és haragot, mégis érvényesíteni tudd a szükségleteidet.

Pozitív konfliktuskezelés
Függetlenül attól, hogy kisebb vagy nagyobb konfliktusról van-e szó, mindegyiknek ugyanaz a modellje: bűntudatkeltés, szidalmazás, morgolódás, bénult csend. 
 
A konfliktusok kezelésére többféle módszer létezik. Az egyik az, hogy elkerülöd. Te is ezt teszed? Pedig így háttérbe szorítod a személyiségedet, és a problémáidat sem fogod tudni megoldani. 
 
A konfliktusok pozitív energiákat szabadíthatnak fel benned, ha kreatívan viszonyulsz hozzájuk. Marshall Rosenberg 4 lépést javasol.
1. Megfigyelés

Figyeld meg a konfliktust! Elismerjük, hogy nem könnyű megfigyelőként jelen lenni egy olyan helyzetben, amikor fortyogsz a dühtől.

De ha úgy döntesz, hogy megőrzöd a hidegvéredet, és a figyelmedet önmagadra irányítod, akkor megérted a konfliktus lényegét. 

Elemezd, amit látsz, hallasz és érzel, és rájössz, hogy csak tényekről, viselkedésről és kimondott szavakról van szó. Az is jó ötlet, ha szünetet tartasz és megvárod, amíg a viharfelhők eloszlanak, így higgadtan tudsz véleményt alkotni és mondani.