Készülj az őszre – Így újulj meg testileg és lelkileg is

Írta: ,

Ahogy beköszönt egy új évszak és változik a természet, pont úgy változik a testünk és a lelkünk is, amikor az idő melegről hűvösebbre fordul. A szervezetünknek és a szellemünknek sem árt egy kis felfrissülés, hogy újult erővel nézzünk az ősz elé – ehhez nem is kell más, csak pár egyszerű trükk.

Méregteleníts Kép forrása: tumblr, ballerina-dreamer

1/4 Méregteleníts

A méregtelenítés a tavasz és az ősz elengedhetetlen kiegészítője.

Évszakváltozáskor a táplálkozásunk is teljesen megváltozik, még ha ezt nem is vesszük mindig észre. Télen és nyáron teljesen másféle ételeket fogyasztunk, és a szervezetünknek is másra van szüksége.

Éppen ezért érdemes idén ősszel egy kiadós méregtelenítő kúrát végigcsinálnod, hogy minden salak és méreganyag távozzon a testedből, hogy könnyebben fogadhassa be az új tápanyagokat és fel tudjon készülni a változásokra is.

Csinálj végig egy 7 napos tisztító kúrát, ami alatt mellőzd a szénhidrátot és próbálj meg minél több fehérjét (leginkább húst) fogyasztani. Ezt kiegészítve fogyassz minden nap reggel-délben-este gyümölcsöt az alábbiak közül: füge, áfonya, szőlő, alma és szilva.

Ezek tele vannak értékes rostokkal, antioxidánsokkal, és javítják a máj- és vesefunkciókat is, ráadásul mos szezonjuk is van.

Vitaminkúra Kép forrása: tumblr, pastmypretendings

2/4 Vitaminkúra

A fontos vitaminok utánpótlása a szervezetben nagyon fontos, főleg ősszel és télen.

Ezekben az időszakokban könnyebben megbetegszik az ember, hiszen sokkal egyszerűbb megfázni is a hidegben, illetve a baktériumok és vírusok is könnyebben szaporodnak a nyirkos időben.

Ahhoz, hogy ezt elkerüld és megerősítsd az immunrendszered, szedj olyan vitaminokat, amikben van csipkebogyó kivonat is. Ezenfelül nagyon fontos a kalcium és a D-vitamin pótlás is.

Ezeket a vitaminokat bárhol be tudod szerezni, de kaphatóak multivitamin formájában is, amiben koncentráltan megtalálhatóak ezek az elemek.

Végül, de nem utolsó sorban pedig fontos odafigyelni a probiotikumok bevitelére is, amik segítik az emésztést, védik a bélflórát és erősítik az immunrendszert. Ezekből viszont elég havonta egy pár napos kúrát végigszedni a legjobb hatás érdekében.

Szánj időt önmagadra Kép forrása: tumblr, my-dear-moon

3/4 Szánj időt önmagadra

Nagyon fontos, hogy ha már testileg teljesen felkészültél az évszakváltozásra, akkor lelkileg is a legjobb formádat hozhasd.

Ha időd engedi, tölts el egy hétvégét teljesen egyedül. Utazz el vidékre, kényeztesd magad egy wellness szállóban, vagy egyszerűen csak maradj otthon és törődj magaddal.

Ha nem zavar senki és semmi, akkor pár óra nyugalom után meghallod a belső hangod. Ez fontos ahhoz, hogy igazán ki tudj kapcsolódni és végre olyan dolgokra szánj időt, amire már régóta szerettél volna.

Tervezd meg az elkövetkező pár hónapot lépésről lépésre és fogalmazd meg a rövidtávú céljaidat, valamint azt, hogy miket kell ezek érdekében tenned.

Egy ilyen hétvége akár egy fontos döntés meghozatalában is segíthet. Akárhogy is van, kapcsolódj ki és töltődj fel lelkileg is. Ne feledd, az egyedül töltött idő nem egyenlő a magánnyal!

Teremts kapcsolatot a természettel Kép forrása: tumblr, allthingseurope

4/4 Teremts kapcsolatot a természettel

Mindegyik évszaknak megvan a maga szépsége, de az ősz talán mégis az egyik legszebb mind közül.

A nap még gyönyörűen süt, de a falevelek már ezer színben pompáznak és elkezdenek hullani. Ez már önmagában is csodás látvány, amiért megéri több időt tölteni a természetben.

Budapesten számos gyönyörű park van, ahol hosszú sétákat lehet tenni és közben érezni a természet közelségét, de felmehetsz a hegyekbe is túrázni. A lényeg az, hogy szánj időt arra, hogy kiélvezd a természet közelségét.

Ha pedig van kerted vagy erkélyed, akkor ültess áttelelő növényeket (újhagyma, téli borsó, petrezselyem stb). Ezeknek a gondozása szuper hobbi, másrészt pedig tavaszra saját, zsenge zöldségeid nőnek, amiket sokkal nagyobb élvezet lesz fogyasztani, mint a bolti társait.