Jóga nidra – A meditációs gyakorlat, amiből egy óra kitesz négy óra alvást

Stumpf Bea
Írta: ,
Jóga nidra – A meditációs gyakorlat, amiből egy óra kitesz négy óra alvást

A jóga nidra egy kevésbé ismert ága a jógának, hiszen ebben nem ászanák (jógapózok) gyakorlása történik, hanem egy mély, meditatív pihenés fekvő pozícióban. Segítségével egy olyan nyugodt állapotba kerülhetsz, amiből egy óra felér egy négyórás alvással. Alkalmas a stressz és a hétköznapi feszültség leküzdésére, valamint önmagad mélyebb megismerésére is – ha szeretnél többet megtudni erről a meditációs metódusról, olvass tovább!

Az alapok

A jóga nidra egy különleges ága a jógának, hiszen kivülről nézve olyan, mintha nem is történne semmi, de közben mélyen ellazulsz, ami rendkívül jótékony hatással van a testedre és a lelkedre egyaránt.

Ez nem véletlen, hiszen a jóga nidra jógikus alvást is jelent, amit Swami Satyananda Saraswati fejlesztett ki a hétköznapi alvás megtapasztalásán keresztül.

Egyensúlyban önmagaddal

A jóga nidra és az elme tornáztatása szorosan kapcsolódnak egymáshoz, hiszen a gyakorlással az intuícióidat hozhatod fel a tudattalanból. Ez egy hosszú folyamat, a felfedezéstől az önismereten át egészen az elfogadásig.

A jóga nidra másik fontos pillére a szankalpa, azaz a pozitív megerősítés. Ez gyakorlatilag a tudatos és a tudatalatti elméd, a két éned egyensúlyba hozása annak érdekében, hogy a kontroll leküzdésével pozitív változást érhess el a mindennapjaidban.

Ha tetszik a dolog és szívesen kipróbálnád, akkor nézz körül, hol oktatják a jóga ezen ágát, de a Youtube-on is találhatsz ezzel kapcsolatos videókat.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!