Jóga nidra: a meditációs gyakorlat, amiből egy óra felér négy óra alvással

Írta: ,

A jóga nidra egy kevésbé ismert ága a jógának, hiszen ebben nem ászanák (jógapózok) gyakorlása történik, hanem egy mély, meditatív pihenés fekvő pozícióban. Segítségével egy olyan nyugodt állapotba kerülhetsz, amiből egy óra felér egy négyórás alvással. Alkalmas a stressz és a hétköznapi feszültség leküzdésére, valamint önmagad mélyebb megismerésére is – ha szeretnél többet megtudni erről a meditációs metódusról, olvass tovább!

Az alapok

A jóga nidra egy különleges ága a jógának, hiszen kivülről nézve olyan, mintha nem is történne semmi, de közben mélyen ellazulsz, ami rendkívül jótékony hatással van a testedre és a lelkedre egyaránt.

Ez nem véletlen, hiszen a jóga nidra jógikus alvást is jelent, amit Swami Satyananda Saraswati fejlesztett ki a hétköznapi alvás megtapasztalásán keresztül.

Kipróbáljam?

Ha egy izzasztó edzésre vágysz, akkor a jóga nidra nem neked való. Az egyórás gyakorlás alatt ugyanis nem klasszikus jógamozdulatokat végzel, hanem a légzésen, a tudatalattin és az elmén, valamint a mélyebb pihenésen van a hangsúly.

Ha egy lassabb és nyugodtabb lazításra vágysz és szereted az újdonságokat, akkor érdemes kipróbálnod, hiszen a rendszeres gyakorlás segít abban, hogy hatékonyabban küzdj a stressz ellen, fejlődjön a személyiséged, vagy akár megtaláld a testi tüneteid lelki okait.

Ajánlott kezdőknek, ha csupán a hétköznapi feszültséget szeretnéd enyhíteni, valamint gyakorlottabb jógiknak is, akik a Pratyaharát (érzékek visszavonása) szeretnék tovább fejleszteni.