Jóga kihívás: hoz-e változást napi 10 perc jógázás?

Írta: ,

Állítólag, ha az ember két héten keresztül csinál valamit, akkor az a szokásává válik. Én 10 napon keresztül szántam minden reggel 10 percet a jógára, hogy kiderítsem: érdemes-e belekalkulálni a reggelekbe azt a plusz negyed órát, vagy valójában semmi hatása nincs ennyi mozgásnak?

Kezdés a nulláról Kép forrása: tumblr, robolikesifit

1/5 Kezdés a nulláról

Valamikor, évekkel ezelőtt el-eljártam jógázni, bár talán összesen egy 2-3 hónapos periódus volt, amikor ezt heti rendszerességgel tettem. Időről időre vannak olyan szakaszaim, amikor eldöntöm, hogy márpedig mostantól sportolok, de ezek ahogy jönnek, úgy mennek is.

A 10 perces reggeli jógáról azonban úgy képzeltem, talán még huzamosabb időn keresztül is ki tudok tartani mellette: nem kell hozzá semmi, csak napi 10 perc, meg egy tetszőlegesen kiválasztott YouTube-videó, esetleg egy pokróc a térded alá.

De tényleg elegendő ennyi a változáshoz?

Az első napot a macska jobban élvezte Kép forrása: blog.freepeople.com

2/5 Az első napot a macska jobban élvezte

Az első napon rájöttem, miért praktikusabb jógastúdióban végezni a gyakorlatokat, mint otthon. A macskám ugyanis szentül hitte, hogy a különféle pózok az ő játékának részei, és egyből gazdagabb is lettem néhány karmolással.

Mivel a találomra kiválasztott videót is ekkor láttam először, az idő nagy részében arra figyeltem, hogy valóban mindenemet jól tartom-e, hiszen nem hagyatkozhattam arra, hogy ha valamit helytelenül csinálok, a jógaoktató majd kiigazít.

Bár örültem, hogy végül elkezdtem a kis jóga kihívásomat, az első nap nem éreztem úgy, hogy ezzel fogom megváltani a világot.

Fokozatos javulás Kép forrása: ilongevityhealth.com

3/5 Fokozatos javulás

A következő napokban úgy éreztem, egyre ügyesebben tartom ki a pózokat. Mivel végig ugyanannál a videónál maradtam, már tudtam, mi mikor jön és meddig fog tartani, ezért fokozatosan tudtam olyan „apróságokra” figyelni, mint a helyes légzés, vagy a súlypontom elhelyezése, ami a jóga esetében azért nem mindegy.

Bár maga a reggeli mozgás-nyújtózás már az első napon éreztette a hatását – úgy éreztem, hogy jobb a keringésem, frissebb vagyok, kevésbé merev a nyakam – körülbelül a negyedik nap volt az, amikor már jóga közben sem éreztem egy rakás szerencsétlenségnek magamat, hanem valóban élveztem, amit csinálok.

Utolsó nap

4/5 Utolsó nap

Bár a 10 nap nem egészen két hét, ma, az utolsó napon úgy éreztem, hogy sikerült a reggeli jógát beépíteni a napi rutinomba, aminek különösen örültem.


Ezt olvastad már? 5 jógapóz, ami erősíti a nőiséget


Ami pedig a kísérlet eredeti kérdését illeti: változást hoz napi 10 perc jóga, legalábbis nekem mindenképpen ez a tapasztalatom.

Egyébként is a délelőtt számomra a nap legaktívabb időszaka, és a keringés beindításától már ébredés után is koncentráltabbnak, frissebbnek éreztem magamat, ráadásul a zsibbadás a lábamban – ami az ülőmunka miatt estére mindig jelentkezni szokott – szinte teljesen megszűnt, mióta jógázni kezdtem.

Folytatom? Folytatom! Kép forrása: mikayogawear.com

5/5 Folytatom? Folytatom!

A jóga kihívás egyértelműen sikertörténetként fog bevonulni a többnyire kudarcba fulladó sportkísérleteim közé, de persze tudom, hogy ez inkább csak első lépés, mint cél. Ha neked sincs semmi sporttapasztalatod, akkor a reggeli jóga kiváló módja lehet annak, hogy rákapj a mozgás ízére. Egy komolyabb jógaórát azonban már érdemes instruktor felügyelete mellett végezni, hiszen a helyes tartások, nyújtások elsajátítása kockázatos vállalkozás lenne kizárólag YouTube-videókra alapozva. Azt sem állítom, hogy ennyi mozgástól eléred az álomalakot, vagy szuper kondira teszel szert, de viszonylag kevés energia befektetésével is megtapasztalhatod a sikerélményt, amit a sport-junkiek keresnek: azt, hogy jobban érzed magad a testmozgástól. Ha pedig egyszer erre rákapsz, ki tudja, milyen magasra jutsz?