Imádnivaló slow tanácsok, hogy TE is benne legyél a mindennapjaidban

Marcali Nóra
Írta: ,

Stresszelsz, görcsölsz, elfáradsz, majd a nap végén - vagy még hamarabb - beesel az ágyba. Ismerős? Szinte mindannyian állandó rohanásban vagyunk, így ma már nem arra kell odafigyelnünk, hogy mindenre legyen időnk, amit véghez akarunk vinni, sokkal inkább arra, hogy magunkra is szánjunk valamennyit. Nem véletlenül lett nagy divat a slow mozgalom, amely arra biztat mindenkit, hogy lassítson le és tanulja meg élvezni az élet apró szépségeit úgy, ahogy vannak. Íme, néhány igazi slow tanács, hogy jobban érezd magad a bőrödben, ráadásul költségek nélkül.

Legyen egy kedvenc mozgásformád, minden nap!

Furcsa, hogy a lassulás első tanácsa a mozgás, pedig testednek és lelkednek egyaránt jót tesz. Nem kell drága belépőjegy ahhoz, hogy mozgással egy kis endorfint termelj. Hiába unalomig ismételt alapszabály, hogy a sporttól jobban érzed magad, biztosan te is sokszor választod a lustálkodást helyette, mert egyszerűen annyira lehangolt vagy, hogy nincs kedved megmozdulni.

Vedd rá magad egy otthoni 15 perces jógázásra, pattanj biciklire, vagy egyszerűen lift helyett válaszd a lépcsőt mindig mindenhol. Minden apró mozdulat számít és biztos lehetsz benne, hogy utána sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben.

macniak/depositphotos.com

A mosolygás boldoggá tesz

Nálad van minden eszköz, ráadásul garantáltan egy filléredbe sem kerül, kell ennél több? Persze vannak helyzetek, amikor nehezen veszed rá magad a mosolygásra, mikor úgy érzed, hogy igazán mélyen vagy, de hidd el, ha sikerül elmosolyodnod, a gesztus magával hozza majd az érzést is.

Talán segít, ha rákeresel kedvenc színészeidre, énekeseidre, amint interjú közben nevetőgörcsöt kapnak. Próbáld ki és nevess velük, hidd el, ragadós!

racorn/depositphotos.com

Rend és kevesebb cucc

Soha ne próbálj úgy örömet szerezni magadnak, hogy össze-vissza vásárolsz vagy eszel, még akkor sem, ha látszólag ez a legkönnyebb és leggyorsabb útja annak, hogy jobban legyél. Ebben sokat segít, ha a környezetedben, a ruházkodásodban és az étkezésedben is a „kevesebb néha több” elvet követed.

Kezdetnek hasznos lehet belepillantanod Marie Kondo Tiszta öröm című könyvébe, hidd el, rendet tartani magad körül és megszabadulni dolgoktól néha sokkal felszabadítóbb, mint a tárgyak halmozása, főleg ha a hozzájuk társuló kellemetlen érzések is távoznak. Próbáld ki!

khongkhitwiriyachan/depositphotos.com

A természet látványa, illata és tapintása

A természet sok mindenre gyógyír, ha teheted, minden nap tölts valamennyi időt a szabadban, minél távolabb az embertömegtől, szmogtól és zajtól. Persze ez nem mindig kivitelezhető, de talán te is találhatsz magadnak egy parkot, egy a várostól nem túl távoli, de nem is túl közel eső pontot, ahol nem beton vesz körül, hanem fák és növények.

Hétvégén pedig ne maradj a négy fal között, akármilyen hideg van, öltözz fel jól és menj ki a városból olyan helyekre, ahol lehetőséged van messzire elnézni. A szemednek és a lelkednek is szüksége van arra, hogy élvezze és érezze a teret, ami körülvesz.

vvvita/depositphotos.com

A csend ereje

Hazaérve sokan azonnal bekapcsolják a tévét, a rádiót, zenét hallgatnak, esetleg egyszerűen csak elindítják a mosógépet, így hiába érkeznek meg a nehéz munkanap végén a bázisukra, ahol végre megnyugodhatnak, továbbra is zajban töltik az idejüket. Legyen ez valós zaj, beszéd, zene vagy digitális zaj, vagyis a közösségi médiából áradó információ, szabadulj meg tőlük a nap végén.

Ha minden nap nem is tudod megoldani, hetente párszor iktass be igazi csendet az életedbe, amikor van időd átgondolni az életedet, megérteni az érzéseidet. A legtöbbször a válasz ott van benned, csak nem hallod meg.