Így rendezd a káoszt a lelkedben és a fejedben - pszichológiai praktikák a lelki békéért

Írta: ,

A lelki béke alapköveit már sokan, sokféleképp megfogalmazták, cikkünkben egyszerű, könnyen betartható tanácsokkal segítünk elérni, hogy harmóniába kerülj önmagaddal – és ezáltal másokkal.

Légy pozitív!

Közhely, de a pozitív hozzáállás minden téren elengedhetetlen, akkor is, ha saját magadról van szó. Ha szeretnél jóban lenni magaddal, fókuszálj a pozitív tulajdonságaidra. Segíthet, ha leülsz, és papírra veted, mit szeretsz magadban, melyek a jó tulajdonságaid. Ha egyedül végképp nem megy, kérd meg egy barátodat vagy családtagodat, hogy segítsen.

Persze, nem árt, ha az ember a hibáival is tisztában van, hiszen akkor tudja őket korrigálni, ám az előnyös tulajdonságaidnak is tudatában kell lenned, hogy igazán magabiztos, kiegyensúlyozott legyél. A saját életed pozitívabb megítélésében sokat segíthet, ha mindennap lefekvés előtt összegzed, akár le is írod, hogy milyen kellemes dolgok történtek veled aznap, mi volt a napod legjobb része.

Csökkents az elvárásokon!

Egy ideális világban nincsenek elvárások a másik felé, mindenkit olyannak fogadunk el, amilyen. Azonban közel sem ideális világban élünk, az elvárások pedig gyerekkorunktól kezdve jelen vannak az életünkben. Lelki békénk érdekében időnként érdemes felülbírálni akár a felénk, akár az általunk mások felé érkező elvárásokat.

Könnyen belátható, hogy a sokak életét megkeserítő megfelelési kényszer a túlzott elvárásokból is fakad, próbálj tehát ezeken felülkerekedni, az elfogadás és elengedés által. Ahogy magaddal, úgy másokkal kapcsolatban is a pozitívumokra fókuszálj.