Így nyugtasd le magad, ha valaki feldühített

Írta: ,

Van, aki könnyen kifújja a gőzt, és van, akit nagyon nehéz lenyugtatni, de az biztos, hogy hetente legalább egyszer mindenkit kikergetnek a világból a bosszantó emberek. Íme néhány tipp, hogyan küzdj meg ezekkel a helyzetekkel, ha úgy érzed, mindjárt szétrobbansz a méregtől!

Vegyél mély levegőt! Kép forrása: republicofyou.com.au

1/5 Vegyél mély levegőt!

Persze, közhelyesen hangzik, de viccen kívül ez a leghatásosabb stresszoldó módszer.

Ha érzed, hogy felmegy benned a pumpa, vegyél öt mély levegőt.

Ez azért fontos, mert a tested és az agyad kéz a kézben idézik elő az idegességet, és ha a testedet lenyugtatod a mély légzéssel, akkor az agyad is könnyebben alkalmazkodik.

Programozd át! Kép forrása: messyarkitekt.tumblr.com

2/5 Programozd át!

Ha tehetetlen vagy a méreggel szemben, és úgy érzed, összecsaptak a fejed felett a hullámok, programozd újra a gondolkodásodat!

Elég misztikusan hangzik, pedig egyszerűen arról van szó, hogy ha csak negatív gondolatok vannak a fejedben, akkor soha nem fogsz lenyugodni vagy jobban érezni magad.

Ha eluralkodik rajtad a stressz, kényszerítsd magad, hogy olyan dolgokra gondolj, amikért hálás lehetsz, és rögtön nem fog olyan szürkének tűnni a világ.

3/5 Beszéld meg!

Amikor mérges vagy, a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ha magadban tartod a dolgot.

Ha találsz valakit, akivel beszélhetsz, és aki nem tesz rá még egy lapáttal a stresszre, hanem meghallgat és lenyugtat, akkor nyert ügyed van.

Ha nincs ilyen ember a közelben, az is segíthet, ha elvonulsz egy csendes helyre (például a mosdóba), és hangosan kimondod, hogy mérges vagy, majd azt, hogy mindjárt lenyugszol – már a megfogalmazás is nyugtató hatással bír.

4/5 Mozogj!

Természetesen a legjobb ellenszer ebben az esetben is a mozgás – valami olyan sportot válassz, amivel kiedzheted magadból az ideget, mint a boksz, a futás vagy a tánc.

Ha a tested elfárad, sokkal kevesebb energiád marad a bosszankodásra is, és még ha a hangulatod nem is lesz sokkal fényesebb, inkább nyugodtan veszed majd tudomásul a dolgot, minthogy idegeskedj rajta.

Azt pedig már úgyis tudod, hogy a mozgás endorfint szabadít fel, ami a boldogságérzetért felel – kell ennél több érv?

5/5 Aludj rá egyet!

Még véletlenül se dönts semmiről vagy válaszolj valakinek első felindulásból, főleg akkor ne, ha valami fontos múlik rajta (mondjuk a munkád vagy a párkapcsolatod). Várd meg, amíg kicsit lenyugszol, és ha máshogy nem megy, inkább aludj rá egyet, hátha reggel másképp látod majd a dolgokat.

Egy hosszú nap után hajlamosabbak vagyunk túlreagálni az apróságokat is, és sokkal sötétebbnek látni a világot, mint amilyen. Másnap már biztosan nem akarsz olyan témán lovagolni, ami valójában nem is éri meg a bosszankodást. Ha pedig valóban zavar a dolog, akkor higgadt fejjel tudod átbeszélni azzal, aki ennyire feldühített.