Így nem ugrik a stresszhormon-szinted karácsonykor az egekbe

Írta: ,

A kortizol nevű stresszhormon létfontosságú az életben maradáshoz, illetve a szervezet megfelelő működéséhez. Szintje akkor emelkedik meg, amikor veszélyt észlelsz, és a tested ennek nyomán engedelmeskedik a „harcolj vagy menekülj!” ösztönnek. A túlélés záloga ez vészhelyzetben, amikor viszont napokon keresztül felfokozott idegállapotban maradsz, annak súlyos negatív következményei lehetnek. Karácsonykor a következő tippek segítségével tarthatod kordában a kortizolszinted.

Meditálj!

1/5 Meditálj!

A meditációban semmi ördöngösség nincsen. Nem kell hozzá különleges helyszín, ruházat, időzítés vagy körülmény.

Egyszerűen döntsd el fejben, hogy most pedig meditálni fogsz, és lazulj el!

A nyugodt tudatállapot alacsonyabb agyi frekvenciával jár, amellyel együtt automatikusan lelassul a pulzusod, csökken a vérnyomásod, aktiválódik a szervezeted regeneráló képessége, valamint fokozódik a memóriáért és az empátiáért felelős agyi régiók működése.

Jelenleg éppen arról folynak kutatások, hogy a meditáció tudja-e befolyásolni a génkifejeződést – tehát nem holmi úri passzióról van szó, hanem fizikai változást hozó tevékenységről.

Kacagj!

2/5 Kacagj!

Ne felejts el mosolyogni és nevetni az ünnepek alatt! Viccelődj, játssz, nézz meg egy poénos filmet!

Engedd ki a gőzt!

Biztosan hallottál már arról, hogy a kacagásnak terápiás jelentősége is van, hiszen aki tiszta szívből, hasát fogva hahotázik, egész testében átadja magát a jókedvnek, ami természetesen az idegrendszer számára sem maradhat észrevétlen.

A nevetéssel olyan jótékony folyamatokat indíthatsz el, hogy percek alatt normális értékre csökkenhet a kortizolszinted.

Emlékszel olyan kínos, feszült helyzetre, aminek röhögés vetett véget?

Na, pont így működik ez az egész, tehát legyél nyitott a dolgokra, melyek nevetést hoznak az életedbe!