Így nem ugrik a stresszhormon-szinted karácsonykor az egekbe

Írta: ,

A kortizol nevű stresszhormon létfontosságú az életben maradáshoz, illetve a szervezet megfelelő működéséhez. Szintje akkor emelkedik meg, amikor veszélyt észlelsz, és a tested ennek nyomán engedelmeskedik a „harcolj vagy menekülj!” ösztönnek. A túlélés záloga ez vészhelyzetben, amikor viszont napokon keresztül felfokozott idegállapotban maradsz, annak súlyos negatív következményei lehetnek. Karácsonykor a következő tippek segítségével tarthatod kordában a kortizolszinted.

Meditálj!

A meditációban semmi ördöngösség nincsen. Nem kell hozzá különleges helyszín, ruházat, időzítés vagy körülmény.

Egyszerűen döntsd el fejben, hogy most pedig meditálni fogsz, és lazulj el!

A nyugodt tudatállapot alacsonyabb agyi frekvenciával jár, amellyel együtt automatikusan lelassul a pulzusod, csökken a vérnyomásod, aktiválódik a szervezeted regeneráló képessége, valamint fokozódik a memóriáért és az empátiáért felelős agyi régiók működése.

Jelenleg éppen arról folynak kutatások, hogy a meditáció tudja-e befolyásolni a génkifejeződést – tehát nem holmi úri passzióról van szó, hanem fizikai változást hozó tevékenységről.

Kacagj!

Ne felejts el mosolyogni és nevetni az ünnepek alatt! Viccelődj, játssz, nézz meg egy poénos filmet!

Engedd ki a gőzt!

Biztosan hallottál már arról, hogy a kacagásnak terápiás jelentősége is van, hiszen aki tiszta szívből, hasát fogva hahotázik, egész testében átadja magát a jókedvnek, ami természetesen az idegrendszer számára sem maradhat észrevétlen.

A nevetéssel olyan jótékony folyamatokat indíthatsz el, hogy percek alatt normális értékre csökkenhet a kortizolszinted.

Emlékszel olyan kínos, feszült helyzetre, aminek röhögés vetett véget?

Na, pont így működik ez az egész, tehát legyél nyitott a dolgokra, melyek nevetést hoznak az életedbe!