Így nem teszi tönkre a napodat mások morcossága

Írta: ,

Már megint felidegesített valaki, aki bal lábbal kelt fel? Ne hagyd, hogy ez rányomja a bélyegét a napodra! Íme, néhány olyan stratégia, amivel akkor is mosolyoghatsz, amikor mások két lábon járó Grumpy Cat-re hasonlítanak!

Szereld le kedvességgel!

1/5 Szereld le kedvességgel!

Míg számos más nyelv arra int, hogy vagy jót mondj, vagy semmit, a magyarok elé tették, hogy mindez a halottakra vonatkozik. Pedig hidd el, hogy az élők többre mennek vele!

Úgyhogy amikor legközelebb találkozol valakivel, aki savanyú cukrot evett reggelire, és anélkül gorombáskodik veled, hogy rossz fát tettél volna a tűzre, lepd meg egy váratlan bókkal.

A házsártos pénztáros egyből másképpen fog rád nézni, ha például megdicséred a haját vagy a körmét. Ez a gesztus nem a „nyalizásról” szól, hanem arról, hogy olyan szituációban és emberben is meglásd a pozitívumot, amikor első körben nehéznek tűnik.

Ne feledd: ha kedvességgel sikerül oldanod valakiben a feszültséget, azokkal is jót teszel, akikkel az illető utána találkozik!

Arról nem is beszélve, hogy te is sokkal jobban fogod utána érezni magad, mintha dúlva-fúlva távoztál volna.

Add, amit kapni szeretnél!

2/5 Add, amit kapni szeretnél!

Eléd vágott egy tahó a soksávos úton? Leteremtett a főnököd, mert nem tetszett neki a prezentációd?

Akkor direkt figyelj oda, hogy figyelmes és előzékeny sofőr legyél a hazaúton, a munkahelyeden pedig ismerj el valakit, akinek sokat számít, mit gondolsz róla!

A másokkal szemben tanúsított kedvesség sokkal intenzívebben emeli a hangulatod, mintha csak magaddal tettél volna jót.

A stratégia előnye, hogy ha gyakran alkalmazod, akkor a környezeted egy idő után elkezd ugyanúgy bánni veled, amilyen magatartást látnak tőled. Pont ezért nem a legjobb ötlet, ha rögtön „továbbadod” másnak a feszültséget.

Eleinte már az is óriási dolog, ha napi 1-2 ilyen „tükörcselekedetre” képes vagy!

Lépj kapcsolatba a természettel!

3/5 Lépj kapcsolatba a természettel!

Belegondoltál már, miért nyugalmasabbak a zöldövezetek, és miért szeretnek erdőben kirándulni az emberek?

Nem elég, hogy a zöld szín nyugtatóan hat az idegrendszerre, a friss oxigén pedig jót tesz minden egyes sejtednek, de ha még érintéssel is befogadod a természetet, akkor aztán végképp szárnyalni fognak a boldogsághormonjaid!

Kutatások bizonyítják ugyanis, hogy a talajban olyan mikroorganizmusok, tehát apró élőlények találhatóak, amelyek serkentik a jókedvért felelős hormonok termelődését.

Ehhez a legideálisabb, ha van lehetőséged kertészkedni egy kicsit. Ha más nincs, egy balkonládányi virágföld is megteszi!

Legyen félig tele a poharad!

4/5 Legyen félig tele a poharad!

De nem ám az, amelyikben alkohol van! Érdemes odafigyelned arra, hogy ne te legyél az az ember, aki mindig, mindenben meglátja „a rosszat”.

Ha például lassú a kiszolgálás egy étteremben, kézenfekvőnek tűnik, hogy leteremtsd a pincért. Ezzel azonban mindkettőtök hangulatát rontani fogod, sőt azokét is, akiknek később elmeséled a „felháborító” sztorit.

Amennyiben viszont kulturáltan jelzed, hogy látod, mennyire sok felszolgálnivaló van, és előre hálás vagy az ebédért, mégis jó lenne belehúzni egy kicsit, már egészen más a visszajelzésed hangszíne.

Ja, és ne felejts el magadban hálát adni a sorsnak, amiért megteheted, hogy étteremben ehetsz – ugyan nem a te dolgod az éhezők problémájának megoldása, csak egyszerűen jó ilyen távlatból nézni, mekkora „tragédia”, hogy tíz percet késik a rántott szeleted.

Tegyél úgy, mintha!

5/5 Tegyél úgy, mintha!

Tegyél úgy, mintha nem idegesített volna fel reggel a szomszéd, mintha a postás nem megint másnak dobta volna be a leveled, mintha a boltban nem külön kellett volna visszakérni az ezrest, amivel majdnem átejtettek, és mintha a munkatársad nem menne az agyadra minden áldott műszak végére!

Vajon hogyan éreznéd magad egy olyan világban, ahol mindezek a tényezők nincsenek jelen? Próbáld meg minél jobban átélni ezt a feelinget, és elevenítsd fel magadban, valahányszor durvul a helyzet!

Ne feledd: nem az számít, mi történik veled, hanem hogy miként viszonyulsz hozzá, tehát hogyan éled meg.

Nem kell mosolyogva tűrnöd a nehézségeket, de azért tegyél különbséget a valódi próbatétel és a hétköznapi bosszúság között, mert máshogy nem megy!