Így kezeld a passzív-agresszív embereket

Írta: ,

A passzív-agresszív magatartás olyan negatív érzésektől fűtött, mégis konfliktuskerülő viselkedésformát jelent, ami állandó stresszforrás minden érintett fél életében. A következő tanácsok segítségével őrizheted meg a nyugalmadat, ha valamelyik családtagod, barátod, munkatársad, vagy esetleg éppen a párod érintett.

Mielőbb ismerd fel!

Egy friss kapcsolatban viszonylag könnyű figyelmen kívül hagyni a passzív agresszióra utaló jeleket, hiszen az ember inkább a körülményekre fogható kifogást keres személyiségből adódó indok helyett.

De amikor az újdonsült ismerősöd már nem először tesz bántóan szarkasztikus megjegyzést, szegi meg az ígéretét, néz levegőnek, vagy pedig állítja be magát áldozatként, joggal feltételezheted, hogy esetleg passzív-agresszív személyiségzavarban szenved.


Tapasztaltad már? 7 passzív-agresszív magatartásforma a közösségi médiában


Természetesen mindenkinek az életében adódhatnak olyan szakaszok és helyzetek, amikor fokozottan hajlamos az ilyesmire – viszont soha, semmi sem indokolja, hogy teljes egészében valaki másra zúdítsuk a keserűségünket.

Szó nélkül tűrnöd tehát semmiképpen sem kell!

Értsd meg a viselkedését!

Ha lehetőséged van rá, s úgy érzed, helyénvaló az érdeklődésed, próbáld meg kerek egészként, a múltjával és a körülményeivel együtt szemlélni a passzív-agresszív embert.

Mindvégig tartsd szem előtt, hogy nem a te feladatod „jó útra téríteni” őt, hacsak nem éppen a terapeutája vagy, és ő maga keresett fel a gyógyulási szándékával.

Ha a beszélgetéseitek alkalmával nyitott, előítélettől mentes kérdéseket teszel fel, könnyebben kirajzolódik előtted a másik haragjának vagy ellenségességének oka.

A passzív-agresszív magatartásforma gyakran akkor üti fel a fejét, ha az egyén tehetetlennek, hatalmától megfosztottnak érzi magát, és gúzsba kötve vergődik egy adott élethelyzetben.

Mivel alapvetően a félelem motiválja, nehéz számára a szeretet kifejezése. Persze, ez nem mentség az alól, ha esetleg fájdalmat okoz neked!